Verlichting werkt niet Gilera runner

ChristianK

Member
Ik heb de scooter (Gilera runner 2001) van de week opgehaald met niet werkende verlichting. na de accu te hebben vervangen werkte het weer. Want de toeter werkte ook niet dus gelijk maar een andere accu erin! Toeter werkt weer (deze was wel wat meer Ah dan de oude) gelijk een nieuwe zekering erin gedaan maar ik rij weg van me werk na de regen en poef alle lampen uit na 2-4 meter rijden.

Blijf zekeringen vervangen maar de lichten doen het nog steeds niet heb ondertussen 4 zekeringen erin gehad om te kijken of het aan de zekeringen lag dus niet…

Boutje van de accu zat wel los die had ik weer aangedraaid maar dat geeft geen zin gehad schijnbaar

Ben ook niet zo electrisch aangelegd dus weet niks van bekabeling dacht zelf eerst dat het de accu of een kapotte zekering was maar zal dus wel wat meer aan de hand zijn waar ik geen verstand heb

Ik hoor graag wat jullie denken dat het is

Advertisement - register to remove this

Ik neem aan dat het zich handelt om de carburateurversie en niet de Purejet???
Verder neem ik aan dat de zekering nu wel heel blijft of gaat deze nog steeds kapot?
Lijkt me sterk dat de verlichting over de accu loopt en dat daardoor de verlichtting het even heeft gedaan nadat je de accu hebt vervangen.
De spanning voor de verlichting komt van pen1 van je spanningsregelaar en de verlichting doet het alleen als de motor draait.

Als de spanningsregelaar kapot zou zijn, wordt de spanning over de lampjes bij gas geven hoger dan de bedoelde ~12Volt en kan het zijn dat alle lampjes kapot gegaan zijn en dus niet meer werken.

Ik zou eens beginnen met het meten van de spanning op de grijze draad van de spanningsregelaarconnector terwijl deze aangesloten zit op de spanningsregelaar.

Als de spanning te hoog oploopt met gas erop, is de spanningsregelaar hemelen en dien je die te vervangen en eventueel ook alle lampjes die het dan niet doen.

Ik neem aan dat het zich handelt om de carburateurversie en niet de Purejet???
Verder neem ik aan dat de zekering nu wel heel blijft of gaat deze nog steeds kapot?
Lijkt me sterk dat de verlichting over de accu loopt en dat daardoor de verlichtting het even heeft gedaan nadat je de accu hebt vervangen.
De spanning voor de verlichting komt van pen1 van je spanningsregelaar en de verlichting doet het alleen als de motor draait.

Als de spanningsregelaar kapot zou zijn, wordt de spanning over de lampjes bij gas geven hoger dan de bedoelde ~12Volt en kan het zijn dat alle lampjes kapot gegaan zijn en dus niet meer werken.

Ik zou eens beginnen met het meten van de spanning op de grijze draad van de spanningsregelaarconnector terwijl deze aangesloten zit op de spanningsregelaar.

Als de spanning te hoog oploopt met gas erop, is de spanningsregelaar hemelen en dien je die te vervangen en eventueel ook alle lampjes die het dan niet doen.
Ik ga zometeen even kijken of de zekeringen heel blijven denk zelf van wel. het is een carburateur versie ik zag ook wat los lopende draadjes misschien kortsluiting?

Ik ga zometeen even kijken of de zekeringen heel blijven denk zelf van wel. het is een carburateur versie ik zag ook wat los lopende draadjes misschien kortsluiting?
Zekering is nog heel er lopen ook veel dragen bloot misschien dat dit iets kan iets kan zijn? Onder de accu bij het spatbord lopen draadjes los en een bij de motor waar die heen leid ik weet het niet

Kijk, de lijken beginnen weer uit de kast te vallen!
Begin eens met die blootliggende draden te repareren en te achterhalen waar die losliggende draden heen gaan of vanaf komen.
Verder, had je al eens gemeten op de grijze draad zoals ik voorstelde in mijn post#3?

Kijk, de lijken beginnen weer uit de kast te vallen!
Begin eens met die blootliggende draden te repareren en te achterhalen waar die losliggende draden heen gaan of vanaf komen.
Verder, had je al eens gemeten op de grijze draad zoals ik voorstelde in mijn post#3?
Ik heb geen multimeter helaas maar ik ging wat aan de knopjes friemelen en alles deed het plotseling ineens weer

Friemel maar lekker verder.
Mij lijkt dat je die lijken eerst moet begraven anders beginnen ze te stinken, maar goed iedereen doet natuurlijk wat hij wil.
Tot morgen met het volgende elektrische probleem.

Friemel maar lekker verder.
Mij lijkt dat je die lijken eerst moet begraven anders beginnen ze te stinken, maar goed iedereen doet natuurlijk wat hij wil.
Tot morgen met het volgende elektrische probleem.
Ik zeg toch ook niet dat ik er niet naar ga kijken? En ook niet dat ik het niet ging wegwerken… ik ben alleen zometeen pas weer thuis dus ik ga daar straks weer mee verder

Alles is opgelost alle verlichting etc werkt weer bleek de olie meter te zijn want de olie tank is er vanaf gehaald en die is doorgeknipt wij hebben m weer aan elkaar gemaakt en alles doet het weer

Bedankt voor het helpen!

Back