Verlichten en e start la souris futuro retro 2012 werken niet meer

Declanstrauss

New Member
Hey allemaal, laatst is mijn rechter schakelaar kapot gegaan, mijn vader heeft toen een nieuwe schakelaar er op gezet. Ik heb de schakelaar gekocht bij la souris zelf maar blijkbaar is er tussen nu en 2012 een verandering in de bedrading gekomen.

De originele schakelaar had een knop om het licht aan en uit te doen en een e start
De nieuwe schakelaar heeft een noodstop en e start

Toen mijn vader hem installeerde werkte de e start en het licht niet meer (de kick doet het nog wel)

De volgende dag heb ik hem met mijn opa veder gerepareerd maar toen kwamen we op de verschillende bedrading achter. We hadden toen geprobeerd een stukje draad bij de connector te zetten om het licht aan te doen, dat werkte maar de accu is leeg (ga hem nog aan de druppel lader leggen), dus ik moest hem terwijl ik hem had gestart testen.

Toen we dat hadden gedaan hadden we nog de rest getest en toen bleek dat de claxon een raar geluid maakte en dat alle richting aanwijzers het niet meer doen. Ze geven voor en achter niks weer en ook niet op het dashboard, het groot en klein licht deden het wel toen we het draadje hadden vast gezet

Mijn opa vroeg toen aan mij ofdat ik een bedradings schema kon vinden voor de la souris futuro retro, maar ik kwam alleen maar een tegen voor een grande retro (zie bijlage).

Heeft een van jullie een bedradings schema van een la souris futuro retro uit 2012 en zo nee hoe erg verschillende de grande retro en futuro retro met betrekking tot bedrading?

En als er nog andere suggesties zijn om dit te maken hoor ik het graag

(de foto is de "oplossing" die we hadden voor het licht en de pdf is het bedradings schema wat ik heb gevonden)

Nog wat handige informatie

Ik ben de tweede eigenaar
Het rechter remblok is al vervangen
De kilometer stand is ergens rond de 15000 kilometer (ongeveer want de kilometer teller is kapot)
En de accu is leeg dus hij moet sws aan de druppel lader
 

Attachments

  • Grande Retro SCHEMA 6.1.pdf
    759.1 KB · Views: 5
  • IMG-20230513-WA0001.jpeg
    IMG-20230513-WA0001.jpeg
    122.2 KB · Views: 3
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top