verkiezingen, wie/wat stem je en waarom?

Wat ga je stemmen?

  • PvdA

    Votes: 8 13.1%
  • D66

    Votes: 0 0.0%
  • VVD

    Votes: 27 44.3%
  • SP

    Votes: 6 9.8%
  • LPF

    Votes: 8 13.1%
  • LN

    Votes: 0 0.0%
  • CDA

    Votes: 8 13.1%
  • Groenlinks

    Votes: 2 3.3%
  • andere nl.:

    Votes: 2 3.3%

  • Total voters
    61
Wat een aarz...

Die mendophir bedoel ik dan:

Originally posted by mendophir
Ik hoop dat je de enige bent, wanneer de LPF inspraak gaat krijgen hier in nederland gaat het echt fout. Een stelletje asociale egoistische en bovenal domme mensen zijn het...en dit is mijn mening want volgens "onze pim: :| mogen we onze meningen uitten...

Out

Je vraagt mensen toch om hun mening? Dan moet je ook niet zeiken als ze die geven. Je moet recpect hebben voor de mening van mensen, ik kan echt kotsen op lui zoals jij. Van die gereformeerde kakjongetjes die commentaar geven op alles wat met de VVD concurreert. Maar als het dan nog zinnig commentaar was... Maar nee, hij moet weer schelden e.d.


Originally posted by mendophir
Dat jij af en toe aardig grof en rasistisch uit de hoek kan komen weten we al jah:eek: tsjah en dan is conservatieven.nl een beste keus voor je :|

En wederom geen respect voor de keuze van iemand. Ik zie hem trouwens ook nergens racistisch zijn.


Originally posted by mendophir
jesus...dat is echt standaard Pim voortuin praat man...Ik durf tenminste voor mijn mening uit te komen...:| EN weet je waarom het niet goed gaat in nl. Omdat er allemaal van die halfbakken losers komen die allemaal hun partijtje willen hebben, ik denk aan LN, LPF, conservatieven.nl etc...Door dat soort lui gaat het gewoon helemaal de mist in

Worden ze uit de LPF gekicked richten ze de volgende dag maar ff een partijtje op zonder ook maar 1 partijprogramma te hebben etc...schande



Waarom worden buitenlanders dan benadeeld?...over gelijke rechten gesproken? LPF en LN zijn hier totaal verantwoordelijk voor


Het gaat niet goed in Nederland omdat er allemaal nieuwe partijen komen die niks voorstellen? Nja, ik denk dat het niet goed gaat in Nederland dankzij alles wat er de afgelopen 20 jaar is gebeurd. En toen zat de LPF nog niet in de regering hoor.
Laatste stukje van je slaat ook nergens op, LPF en LN zijn ervoor verantwoordelijk dat buitenlanders worden benadeeld :| Waarin worden ze benadeeld dan? Ik snap sowieso niet wat LN ermee te maken heeft, want die hebben nog nooit geregeerd, maar ok.
 
lpf word me weer aangeraden bij stemwijzer, geloof bij iedereen.

en staat ook als hoogste stem advies. jammer dat het zon rommel is, anders had ik zeker weer op hun gestemd, goeie ideeën, dan maar 1 stapje hoger.

menodphir, als je geen meningen wil horen die je niet aan staan, waarom open je dan zon topic?
 
Originally posted by Mr Polini Evo
ik of smith? :?

Die Smith gast.

Mag ik verder ff inhaken op de uitspraak dat linkse mensen de rechtsen altijd veroordelen? Ja? Fijn. Want wie liepen er na de dood van nepprofessor Fortuyn te blaten dat 'de kogel van links' kwam? (Retorische vraag, beantwoord ik dus ook niet).

Ik vind al die nieuwe kleine kutpartijtjes echt een aanfluiting. Je zit bij een partij, bent het ff niet met het programma eens en hopza! Nieuwe partij oprichten maar! Verder vind ik de LPF tot nog toe maar een beetje een schreeuwpartij en dat was het ook al met Fortuyn. Hij heeft gewoon van alle partijen wat goeie ideetjes afgejat en daar een programma mee in elkaar gezet. Gewoon een mediageil mannetje die hield van publiciteit en precies vertelde wat men wilde horen en daar trapten mensen in, helaas. Zonder Fortuyn vind ik de LPF maar een rommeltje trouwens, mgoed.

Oja, dankzij Fortuyn zijn instelling (Ik zeg wat ik denk en doe wat ik zeg) gaat het nu dus naar mijn mening fout in dit land. Mensen vinden dat ze alles moeten kunnen zeggen en doen wat ze willen en zien niet in dat dit dus eigenlijk helemaal niet kan. Volgens o.a. grote vriend JP Potter is het verval van Nederland echter het gevolg van een gebrek aan normen en waarden. Heel Nederland loopt nu al maanden te zeiken (aangemoedigd door de media-maffia) over normen en waarden, maar ondertussen gebeurt er geen fuck. Ik vind het ook maar onzin, alsof opeens normen en waarden verdwenen zijn uit dit land, een compliment aan alle ouders van vandaag die hun kinderen dus ook niks hebben bijgebracht, want dat wordt gesuggereert. Nou, de taak aan JP om met zijn magische toverstaf Nederland weer om te toveren tot een waar paradijs, moeten veel mensen gedacht hebben de afgelopen verkiezingen. Maja, Jan Peter bleek niet eens in staat om simpel ja of nee te zeggen als hem iets gevraagd werd, dus wie was hij om, ondersteund door het geruzie binnen coalitiegenoot LPF, Nederland te veranderen? Nee, het kabinet viel en nog steeds heeft men vertrouwen in Balkie. Ik snap niet waarom, want hij was toch minister president? En het kan echt niet alleen het geruzie zijn van een paar LPF ministers dat het kabinet vermoord heeft. Er zaten meer misplaatsten op de verkeerde plek (vandaar de naam).

Naja, 8 jaar paars heeft ook niet geholpen, want paars heeft er 1 grote teringsooi van gemaakt (vandaar dat het economisch ook goed ging) en paars bestond natuurlijk alleen uit PvdA en D66, over de VVD in paars hoor je niets meer. Die zitten zich al lekker in te dekken. Overigens vind ik van alle kanten de aanvallen op paars maar bullshit, zowel van LPF als CDA als SP kant.

Mja, ik kan nu verder gaan, maar aangezien 90% van de luisteraars toch al weggezapt heeft kap ik er mee :D
 
Ik sluit mij volledig bij een quote van Zalm van gisteravond:
"Als er een centrum-linkse meerderheid in de regering komt gaat dit land echt kapot"

Ik stem dus ook VVD.
Echt niet omdat ik die Zalm zo'n toffe gast vind, maar het gaat om de ideen/standpunten, niet om het gezicht van de partij...
Ik zou liever een andere lijstrekker zien bij de VVD, want ik zie in de debatten vaak genoeg mogelijkheden voor Zalm om zijn linkse tegenstanders onderuit te halen, maar hij krijgt dat vaak niet voor elkaar, terwijl Bos en Marijnissen dit wel voor elkaar krijgen...

Ik weet zeker dat een flink deel van de SP stemmers geen id heeft waar ze op stemmen. Zeker nooit gehoord dat als het aan Marijnissen ligt dat de fossiele brandstoffen op ZEER korte termijn worden afgeschaft ?? Of een andere geweldige oplossing voor het fileprobleem van de SP: Gewoon MINDER asfalt, dan is er ook automatisch minder ruimte voor files! 8P 8P (Staat echt in het partijprogramma!)

Kijk eens naar de inhoud van een partij, en niet het gezicht dat het allemaal goed praat....
 
Originally posted by NastroAzzuro



Oja, dankzij Fortuyn zijn instelling (Ik zeg wat ik denk en doe wat ik zeg) gaat het nu dus naar mijn mening fout in dit land. Mensen vinden dat ze alles moeten kunnen zeggen en doen wat ze willen en zien niet in dat dit dus eigenlijk helemaal niet kan. Volgens o.a. grote vriend JP Potter is het verval van Nederland echter het gevolg van een gebrek aan normen en waarden. Heel Nederland loopt nu al maanden te zeiken (aangemoedigd door de media-maffia) over normen en waarden, maar ondertussen gebeurt er geen fuck. Ik vind het ook maar onzin, alsof opeens normen en waarden verdwenen zijn uit dit land, een compliment aan alle ouders van vandaag die hun kinderen dus ook niks hebben bijgebracht, want dat wordt gesuggereert. Nou, de taak aan JP om met zijn magische toverstaf Nederland weer om te toveren tot een waar paradijs, moeten veel mensen gedacht hebben de afgelopen verkiezingen. Maja, Jan Peter bleek niet eens in staat om simpel ja of nee te zeggen als hem iets gevraagd werd, dus wie was hij om, ondersteund door het geruzie binnen coalitiegenoot LPF, Nederland te veranderen? Nee, het kabinet viel en nog steeds heeft men vertrouwen in Balkie. Ik snap niet waarom, want hij was toch minister president? En het kan echt niet alleen het geruzie zijn van een paar LPF ministers dat het kabinet vermoord heeft. Er zaten meer misplaatsten op de verkeerde plek (vandaar de naam).

Naja, 8 jaar paars heeft ook niet geholpen, want paars heeft er 1 grote teringsooi van gemaakt (vandaar dat het economisch ook goed ging) en paars bestond natuurlijk alleen uit PvdA en D66, over de VVD in paars hoor je niets meer. Die zitten zich al lekker in te dekken. Overigens vind ik van alle kanten de aanvallen op paars maar bullshit, zowel van LPF als CDA als SP kant.


Ik denk dat je de invloed van de 2e kamer een beetje overschat... Normen & waarden is echt niet iets waar de politiek veel aan kan veranderen. Invloed van de omgeving, opvoeding en vooral media is veel groter...

Oja, wat is nou de teringzooi van paars? Dat wordt altijd maar afgezeken, maar imo is daar ook een hoop goeds uit voort gekomen. Bijvoorbeeld economisch... Het is zo makkelijk om iets af te kraken.
 
ik heb de stemwijzer gedaan en er kwam uit op 1 lpf en op 2 vvd.omdat om het half jaar stemmen niet opschiet ga ik dus voor vvd:p
 
ik mag nog niet stemmen, maar dingen zoals stemwijzer kwam bij mij duidelijk vvd uit, en met maatschappijleer een keer programma's vergeleken, en toen vond ik vvd duidelijk de partij die ik zou stemmen.


maarja, nog geen 18 :(
 
Originally posted by RUBEN R
Ik denk dat je de invloed van de 2e kamer een beetje overschat... Normen & waarden is echt niet iets waar de politiek veel aan kan veranderen. Invloed van de omgeving, opvoeding en vooral media is veel groter...

Oja, wat is nou de teringzooi van paars? Dat wordt altijd maar afgezeken, maar imo is daar ook een hoop goeds uit voort gekomen. Bijvoorbeeld economisch... Het is zo makkelijk om iets af te kraken.

Maar waarom blaten dan alle politice over normen en waarden?

Dat over paars was ook sarcastisch bedoeld, zoals mijn halve typsel trouwens.

Verder ben ik ook niet echt voor een centrum-linkse of centrum-rechtse regering, maar een mengelmoes. Ik vond het namelijk wel prima gaan de afgelopen jaren met PvdA, VVD en D66. Helaas weigert het CDA ook maar enige toenadering tot de PvdA. Mij lijkt een regering van PvdA, VVD en eventueel nog een partij wel ok. Zo wordt er rekening met iedereen gehouden :)
 
Originally posted by NastroAzzuro

Wat mij beweegt om op SP te stemmen? 4 jaar terug had ik denk ik PvdA gestemd en begin nu weer wat meer te twijfelen, maar ik vond PvdA btje uitgekakt sootje. Gelukkig is dat aan het veranderen, maar toch ga ik denk ik weer voor de SP. Mbt onderwijs etc vind ik hun standpunten gewoon goed.


SP is de grootste droom partij van heel de 2e kamer. Die gasten hebben droom ideeen.. Nederland moet bezuinigen en wat doen zij = gooien nog extra geld in de zorg enz..

Als het aan hun lag zaten we allemaal in een rijtjes huis en betaalde de goedbetaalden mensen 99% belasting..

Dan is de stimulans om te ondernemen dus ook foetsie :( Kutpartij :)


PS. Ik wil nog even wat argumenten horen waarom jullie SGP en de Christen Unie slechte partijen vinden. Ik vind dat ze goede standpunten hebben maar jullie stigmatiseren gelijk weer. "Ow CU en SGP vette grifo's" Haalt dat uit??? NEEE goedzo...
 
Originally posted by bananenschiller
Op zich, als je met een lijsttrekker als Zalm nog zo hoog staat in de peilingen, moet je programma wel HEEEEEEEL goed zijn. :p

Ik vind Zalm een goede gast, hij typeert absoluut de VVD. Tikkeltje arrogant maar wel rechtvaardig en kordaat :)
 
Originally posted by JeroenRs50
SP is de grootste droom partij van heel de 2e kamer. Die gasten hebben droom ideeen.. Nederland moet bezuinigen en wat doen zij = gooien nog extra geld in de zorg enz..

Als het aan hun lag zaten we allemaal in een rijtjes huis en betaalde de goedbetaalden mensen 99% belasting..

Dan is de stimulans om te ondernemen dus ook foetsie :( Kutpartij :)


PS. Ik wil nog even wat argumenten horen waarom jullie SGP en de Christen Unie slechte partijen vinden. Ik vind dat ze goede standpunten hebben maar jullie stigmatiseren gelijk weer. "Ow CU en SGP vette grifo's" Haalt dat uit??? NEEE goedzo...

Yep dat is de SP, geef de luie flikkers extra veel geld en de hardwerkende zorgen daar wel voor. Hoe krom 8P

Enne ik wil op zondag gewoon kunnen winkelen enzo, en ik hoeft niet op elke hoek een kerk te zien.
 
Een advies: stem niet op Leefbaar Nederland. Een doofstomme debatteerd dat mens nog weg :)..

Geen flauw idee hoe zij lijsttrekker kan worden
 
Originally posted by Sjoerd

Enne ik wil op zondag gewoon kunnen winkelen enzo, en ik hoeft niet op elke hoek een kerk te zien.

Ik ben het hier dus niet mee eens, maybe ben ik een beetje van de oude slag maar toch vind ik dat zondag gewoon relaxt moet blijven. Gewoon lekker rustig en dan 1 keer in de maand winkels open.

Tevens denk ik dat de verloedering van de samenleving de laatste tientallen jaren; hoofdzakelijk door de ontkerkeling komt. Mensen krijgen geen normen en waarden meer mee vanuit de kerk.

Grtz, Jeroen
 
Aan stemwijzer.nl te zien ga ik voor het SGP stemmen:p Maar ik denk dat ik in het echt voor het CDA of Christenunie zou stemmen. Die hebben gewoon goede standpunten. Gaan terug naar normen en waarden enzow. SGP komt er wel in de buurt. Mja, ben nog geen 18 he:) Next time...:D

stemadvies.jpg
 
Back
Top