Verkeerde naam+straat

Status
Not open for further replies.

Jay91

Well-Known Member
Hallo,

Heb nu me 1ste boete's binnen, maar weet nog niet echt hoe dat in z'n werk gaat.

Kreeg gisteren een bekeuring voor het niet dicht hebben van mijn helmbandje en een boete omdat me scooter te snel ging op de rollerbank.
Nu had de ene agent de verkeerde straat opschreven (waar hij mij zag rijden zonder helmbandje). En had de andere agent mijn naam verkeerd gespeld+ mijn geboortedatum verkeerd geschreven.

Zou ik deze boetes kunnen weigeren?

mvg, jw

Advertisement - register to remove this

tegenwoordig werkt dat niet meer zo , schrijffouten kunnen gebeuren , tegenwoordig gaan ze niet meer in op zulke foutjes..

bovendien is het een feit dat jij zonder helmbandje reedt , kortom , je deed iets wat strafbaar is , en dat word bestraft , en of je dat nou op de jantjelaan of de pietjelaan doet boeit dan dus niet..

zal ik je een tip geven? koop een goeie goedgekeurde helm en draag deze zoals het hoort , dan voorkom je ten eerste uberhaupt dat je een bekeuring krijgt en ten tweede is het ook lekkerder als je een ongeluk zou krijgen waarbij je met je hoofd keihard ergens op klapt.. laat staan dat je het zonder helm na zou kunnen vertellen..

Wie zegt dat hij geen goede helm heeft? Hij had alleen ze bandje niet vast.... :+

Wat is het nut van een helm, als je de bandjes niet vast maakt:?

Bij een klap schiet ie of van je hoofd af, of hij schiet gedeeltelijk los, waardoor hij het letsel alleen maar groter maakt.x|

Ja was wel dom van me om even zonder bandje te rijden.
Normaal heb k 'm altijd wel dicht, maar omdat ik even had getankt en daarna nog een km moest rijden naar me werk toe dacht ik daar even makkenlijk over te doen. btw ik heb een goedgekeurde helm.:P

Nja ik ga gewoon proberen bezwaar te maken.
Zijn er verder nog tips?

tegenwoordig werkt dat niet meer zo , schrijffouten kunnen gebeuren , tegenwoordig gaan ze niet meer in op zulke foutjes..

Dit is niet waar.. Jij hebt op dat tijdstip in de genoemde straat van de bekeuring dan geen bekeuring gehad. Dus je kan wel zeker proberen om bezwaar aan te tekenen. Dit is een vormfout en wordt zeker nog wel in behandeling genomen.

Of het uit maakt dat de naam en geboortedatum verkeerd gespeld is weet ik eigenlijk niet zeker.

Ja was wel dom van me om even zonder bandje te rijden.
Normaal heb k 'm altijd wel dicht, maar omdat ik even had getankt en daarna nog een km moest rijden naar me werk toe dacht ik daar even makkenlijk over te doen. btw ik heb een goedgekeurde helm.:P

Nja ik ga gewoon proberen bezwaar te maken.
Zijn er verder nog tips?

Je kan bekeuringen niet weigeren, je moet ze altijd betalen, ook al teken je bezwaar aan. Vaak zit bij de bekeuring een bijlage waarop staat hoe je bezwaar kan maken. Als jij dan in het gelijk gesteld wordt dan krijg je je geld weer terug. Geven ze je geen gelijk zal ik het zeker hier bij laten, het gaat waarschijnlijk nog niet eens om 100 euro, dat is het geld niet waard om verder in beroep te gaan.

Dat met verkeerde namen werkt tegenwoordig nergens meer.
al teken je bezwaar en je betaald de boete niet krijg je gewoon een aanmaning (ervaring)

Status
Not open for further replies.
Back