Harjo,
Ik keek net, en had wel een bericht naar jou gestuurd aldus mn outbox. Waarschijnlijk was je inbox vol!
Ik mail het wel even door. Martijn (JMPB) kon mij niet heel veel verder helpen, hij zou eventueel Jos nog vragen, hij had het over een bedrijf in/rondom Wezep - dit bleek (denk ik) het bedrijf Hegin te zijn in Heerde, vlakbij Wezep. Hegin verwees mij weer door naar Bransma of Haveman, omdat Hegin het niet kon/wilde doen.
Heb inmiddels meer dan tien bedrijven een mail gestuurd.
Galvame durfde het min of meer niet, wel te begrijpen - het gaat om de onderste cilinderkit.
Geachte heer van der Lugt,
Hartelijk dank voor uw bericht. Helaas is het niet mogelijk om deze cilinderkop mooi te vergulden. Het oppervlak tussen de lamellen in kan niet goed worden geslepen en gepolijst, en de nikkel- en goudlaag dekken niet goed op die plaats. Wij verchromen dergelijke producten wel vaker, en daarbij spelen dezelfde problemen. Het resultaat is dan dat alleen de randjes mooi hoogglans zijn, en tussen de lamellen een steeds mattere laag ontstaat, en mogelijk ook de nikkel- en goudlaag niet 100% gedekt zijn.
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest, hoewel wij u helaas niet positief hebben kunnen berichten.
Haveman was bang dat het afplakken niet goed ging;
Goedemorgen,
Afdekken met lak is mogelijk maar er bestaat altijd een risico dat er goud onder de laknaad doorkomt en daardoor op de cilinderwand komt.
Dit risico willen wij niet nemen.
De enige die het een beetje wil proberen is Jansen Chroom.
Voor de mensen die het ooit hebben laten doen, ze vragen er 160 euro voor (ex. btw - cilinder en cilinderkop) en 95 euro (ex. btw) voor de uitlaat - is dit een beetje redelijk? (zie foto's).