Vergulden - Waar?

Fredzzz

Sprocatti Citta
Beste leden,

Ik wil graag mijn cilinder en cilinderkop laten vergulden. De eerste paar bedrijfen die ik mailde hadden mij een reactie gestuurd dat zij het niet konden doen.

Wie kent een bedrijf (maakt niet uit waar in NL) die kan cilinders en cilinderkoppen kan vergulden?

Eventueel eigen ervaringen - ik heb het vaker gezien.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Dijkman-crew kan je vast verder helpen (Melf/Harjo).

Daar ging ik al vanuit. Voor een collega van hun ben ik bezig met dit project. Het moet wel een beetje een verassingselement blijven :) maar Jos wilde ik eventueel zelf nog vragen.

Ik stuur Harjo, of Melf, wel even een PM.
 
van tolenaar in rotterdam weet ik dat ze vergulden op dezelfde manier als spullen verchroomd worden. geld ook voor galvame.
 
Harjo,

Ik keek net, en had wel een bericht naar jou gestuurd aldus mn outbox. Waarschijnlijk was je inbox vol!

Ik mail het wel even door. Martijn (JMPB) kon mij niet heel veel verder helpen, hij zou eventueel Jos nog vragen, hij had het over een bedrijf in/rondom Wezep - dit bleek (denk ik) het bedrijf Hegin te zijn in Heerde, vlakbij Wezep. Hegin verwees mij weer door naar Bransma of Haveman, omdat Hegin het niet kon/wilde doen.

Heb inmiddels meer dan tien bedrijven een mail gestuurd.

Galvame durfde het min of meer niet, wel te begrijpen - het gaat om de onderste cilinderkit.
Geachte heer van der Lugt,

Hartelijk dank voor uw bericht. Helaas is het niet mogelijk om deze cilinderkop mooi te vergulden. Het oppervlak tussen de lamellen in kan niet goed worden geslepen en gepolijst, en de nikkel- en goudlaag dekken niet goed op die plaats. Wij verchromen dergelijke producten wel vaker, en daarbij spelen dezelfde problemen. Het resultaat is dan dat alleen de randjes mooi hoogglans zijn, en tussen de lamellen een steeds mattere laag ontstaat, en mogelijk ook de nikkel- en goudlaag niet 100% gedekt zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest, hoewel wij u helaas niet positief hebben kunnen berichten.



Haveman was bang dat het afplakken niet goed ging;
Goedemorgen,

Afdekken met lak is mogelijk maar er bestaat altijd een risico dat er goud onder de laknaad doorkomt en daardoor op de cilinderwand komt.

Dit risico willen wij niet nemen.


De enige die het een beetje wil proberen is Jansen Chroom.
Voor de mensen die het ooit hebben laten doen, ze vragen er 160 euro voor (ex. btw - cilinder en cilinderkop) en 95 euro (ex. btw) voor de uitlaat - is dit een beetje redelijk? (zie foto's).

3614cilindersimo.jpg

3631kopsimo.jpg

3631kopsimo2.jpg


fabrizi_racing.jpg
 
Wil je die uitlaat laten verchromen of vergulden vroeg ik me af, voor die prijs?

Sorry, dat was inderdaad onduidelijk.

De cilinder en cilinderkop vergulden.
De uitlaat natuurlijk verchromen (exclusief demper).

Het ging mij met name om de prijzen van het vergulden voor de cilinder en cilinder kop. 80 euro per onderdeel, opzich niet weinig - ik schatte zelf 50 euro per onderdeel. Vandaar dat ik me afvroeg wat het normaal kost (voor bijv. een scooter cilinder en kop).

Ik snap wel dat een scooter cilinder en kop wat makkelijker zijn ivm de oppervlaktes en de algemene structuur.
 
Ok thanx @ verkracht topic mensen! :D

Nee, maar.. Harjo, denk je dat je het adres even kort aan Jos kan vragen. Als hij zegt dat hij het bij Hegin heeft laten doen (vlak bij Lemelerveld), dan weet ik wel genoeg, en dan kan ik daar zo goed als niet terecht.

Toch staat mijn vraag nog aan de anderen - even ter vegelijking van wat het ongeveer kost om iets te laten vergulden. Ik heb genoeg kennis met het laten verchromen (wat al vrij duur is soms) en het laten polijsten.
 
Back
Top