This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Velgen Afdraaien?

#Maik

Full Carbon Zips
Ik ben opzoek naar iemand die zip velgen kan afdraaien , de rand?

iemand enig idee wie dat kan hier op het forum?
 
Laatst vroeg een vriend van mij (scarrie@forum) of ik dat voor hem wou doen... Kan het waarschijnlijk op school wel fixe, maar ik weet niet of ie daar in de draaibank past... Hoe kan k dat opmete? en hoe klem je de velg vast?
alvast bedankt,

Ewoud

[EDIT] Project Phantom PMed [/EDIT]
 
Last edited:
Ligt er aan wat voor velg precies (ken die velg niet). Dan zou je het waarschijnlijk inwendig moeten klemmen. Dus dat de drieklauw bekken naar buiten drukken in het lagergat ofzo. Verder moet je het toerental vs snijsnelheid berekenen anders gaan er beitels sneuvelen8P

ps

gebruik wel zachte klauwen anders beschadig je de velg/ lagerpassing!
 
dit is al iets dat ik nu al hoor dat jij er beter niet aan kan beginnen.
Je moet wel eenige ervaring hebben,zoiets zo zal ik er iemand bij laten staan
Je moet weten hoe je beitel goed zet op ze kop ect.. vanwegen de draai richting,je zet hem vast op de velg rand (naja ik dan)
weet niet hoeveel inch je velg is? pm maar voor meer info
 

ik zou het zeker wel kunnen (ben werktuigbouwkundige). niet dat ik het wil doen:Z . moet ik eerst weten wat voor machine, gereedschap, en natuurlijk afm. product.

heb wel leukere dingen te draaien....-:-

idd ik heb geen ervaring met velgen afdraaien, maar t werkt t zelfde als ander draaiwerk.
 

Ik had het niet over jou,doe jij maar lekker je ding:+
 
Er zijn gewoon vertikale banken met een inspanning van meer dan een meter. Je zou het ook in het hart kunnen inspannen dan haal je meteen de slingering uit de velg. Echter door het minder exact kunnen inspannen bij het hart zul je er juist meer onbalans in brengen.

Enige wat je nodig hebt is een geschikte draaibank, zo moeilijk is dat niet. Enige probleem is, niemand met een draaibank laat zomaar een noob er mee draaien.