Veer of staaf?

vincents

XTK-member
Ik heb een staaf onder mijn scoot gemaakt voor het komende sprint werk.

Nu hoor ik verhalen dat als je met staaf rijd dat je blok zal gaan scheuren in de loop der tijd.
Maar omdat mijn blok verder naar achter is gebracht zal orgie veer niet meer gaan. Of ik moet zelf een ophoog blok gaan draaien. En naar mijn mening is een veer ook verlies.

Hoe denken jullie er over?
 
Advertisement - register to remove this

een achterveer bij sprints is inprencipe tijd verlies ja...

en over dat scheuren... nog nooit iets over gehoord, denk dat het wel mee zal vallen hoor ;)
 
vincents said:
Ik heb een staaf onder mijn scoot gemaakt voor het komende sprint werk.

Nu hoor ik verhalen dat als je met staaf rijd dat je blok zal gaan scheuren in de loop der tijd.
Maar omdat mijn blok verder naar achter is gebracht zal orgie veer niet meer gaan. Of ik moet zelf een ophoog blok gaan draaien. En naar mijn mening is een veer ook verlies.

Hoe denken jullie er over?
Ik denk dat het wel meevalt met da scheuren hoor!
Je rijdt toch niet elke dag op die scooter, en als je rijdt zal je vast wel op asfalt rijden dus het heeft echt amper wat te verdragen.
 
Ja idd. Maar ik zou wel van die rubberen ringetjes ertussen doen waarmee je veer ook vast zit. Denk dat het dan ook minder snel zal scheuren.
 
scootbink said:
Ja idd. Maar ik zou wel van die rubberen ringetjes ertussen doen waarmee je veer ook vast zit. Denk dat het dan ook minder snel zal scheuren.

ja dat sowieso.
 
ja igg ik heb en sebac ding doet weinig tot niets :)
alleen komt moer elke keer los an de onder kant van de veer waardaar veer uit een kan klappe, soon maar effe las pit er op:)
 
veer lijkt me slechter, aangezien dat als je optrekt die beetje inveert, zodoende dat er een heel klein beetje kracht verloren gaat (maarja, wss wel bijna te verwaarlozen ;) )

en carterzal wel niet zo snel scheuren, kdenk niet dat je over vluchtheuvels (snelheiddrempels oid in nl) sprint, dus de kleine schokjes die er zijn zal je carter wel aankunnen hoor ;)
 
imo is een veer beter om het vermogen op de weg te zetten, maar een staaf weegt minder.

het mooie van een veer is dat je de energie weer trug krijgt :) dus alleen de schokbreker kost energie.
 
Ja ik bak er ook weinig van.

maargoed. Zijn er ook veren die al wat langer zijn oid? want voor het mooie ( het oog wil ook wat) zou het toch leuk zijn om een complete veer te hebben zonder ophoog blok.
 
Back
Top