This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vastloper losmaken?

Originally posted by Casper
Denk je nou echt dat een krukas wel 14k+ aankan, maar niet een paar rukken aan de as?

Dat zijn heel andere krachten!

Daarnaast is toeren draaien iets heel anders als kracht aankunnen en worden de krachten op een as "afgewenteld". Beetje loze vergelijking dus.
 
MMm kun je geen metalen strip met aan elk uiteinde een gaatje er in maken, in elk gaatje doe je dan een boutje deze span je over de cilinder en klem je onder de cilinder ook vast (door bijv. een 2de identieke strip te maken) je vult het gat wat tussen de strip en de zuiger zit op met bijv. een ratteldop, en je draait de boutjes aan.... een soort home made poulie trekker

wzig verhaal maar.....

het werkt bij mij altijd goed
 
als je nou je zuiger helemaal naar het onderste punt ramt.. en dan je zuiger en je cilinder helemaal omhoog doet zodat er een ruimte onder je cilinder zit stop je 2 stukken hout onder je cilinder en je ramt je zuiger er uit
 
We gaan niet rammen, ik heb een grote poellie trekker gebruikt, klauwen onder de cillinder en het draaipunt op een dop van een doppenset op de zuiger gezet en draaien maar :'(

Hij is echt giga vastgelopen, maar ik heb nog een kleine kans dat het gehoond kan worden, wat mij brengt op de volgende vraag:

Hoeveel kan je een alu cillinder uithonen zonder dat je dat gaat merken aan:

poorttiming
wandstevigheid
enz.

Hoe kan ik zien wat voor wand erin zit?
(Chrome, nicasil, of wat er ook allemaal is :?)
 
Denk dat het opzich weinig uitmaakt watvoor wand erin zit... Als ze dat ding gaan uithonen blijft er toch niets van die wand over. Weet niet hoe dik zo'n wand is maar ik neem aan dat die bij het honen er helemaal uit gaat. Dus opnieuw laten sealen dan, lijkt me niet dat het uitmaakt van wat de vorige wand was.. wel ff kijken wat je dan met je zuiger moet doen, weet niet of materiaal van zuigerveer anders moet zijn als je van Chroom naar Nicasil gaat?

Succes ermee
 
Originally posted by Jacco
Hoeveel kan je een alu cillinder uithonen zonder dat je dat gaat merken aan:

poorttiming
wandstevigheid
enz.

Hoe kan ik zien wat voor wand erin zit?
(Chrome, nicasil, of wat er ook allemaal is :?)

Dat hangt natuurlijk helemaal van de cilinder af, als de spoelers vrij steil de cilinder inkomen zal er een groter verschil in timing ontstaan als wanneer de spoelers zegmaar 90graden maken met de cilinderwand.
Voor de wand geld hetzelfde, ligt er helemaal aan heo die die nu is. Geen idee wat de minimum-wanddikte is...
Maar zit het er allemaal zo diep in dan?
 
Nee, maar ik kan misschioen beter een snellere cillinder nemen, deze reed nog maar 140 km's p/u, en een polini 180 cillinder kit gaat wel wat sneller me dunkt

Als ik laat honen mag het wel wat meer cillinder inhoud worden, met het oog op wat sneller rijden, maar ik ben niet echt "vastloperervaren" genoeg om te kunnen weten of het ook echt waar is dat je sneller kan rijden met een uitgehoonde cillinder die van 125 cc naar 150-175 cc gaat :??

gtrtzz, Jacco...
 
In princiepe kan een cilinder waar een groef van 5mm diep inzit nog gesealed worden. Hij moet alleen eerst ff opgelast worden dan Jacco. Of dat het je waard is moet je zelf maar over beslissen.
 
Tjah, mijn vraag was eigenlijk meer in de richting, of een cillinder ook daadwerkelijk sneller wordt als 'ie gehoond wordt van 125cc naar (ik noem maar: ) 150 175 cc :??

Verder: is het het mij waard?

Deze motor is hier @ het forum gekocht van een member, en bij de 2de rit al in elkaar gelopen, door het niet aanwezig zijn van koelvloeistof :|
Ik ben nu dus nog bezig met die eigenaar om wat te regelen waar we allebij blij van worden
Ik persoonlijk denk niet echt dat de oude eigenaar happy wordt als hij een nieuwe cil moet betalen a la 800-850 euro's, dus waarschijnlijk zal dit een betere optie zijn...

Het is btw een alu Gilardoni cillinder:'(...