vaste curve?

Titus

Mooiboii
ik heb met een maat van me dus een selletra rotor besteld alleen lees in nu dat die een vaste curve heeft..

nu is mijn vraag of dat echt wat boeit, in de search stond dat overal als een nadeel beschreven...

m.v.g Titus

Advertisement - register to remove this

darkwingg said:
Op straat merk je het niet

8P

je merkt dit JUIST op straat

als je een ontsteking met vaste curve enorm vervroegt in het begin gaat het in het verdere traject fout.
De variabele curve zorgt ervoor dat er alleen in het begin vervroegt word en dan steeds minder...

dieselmaniac said:
en dat wil zeggen?

dat wil zeggen : als je je italkit ( vaste curve ) zeg maar ff 4mm vervroegt... gaat t in het begin goed en op top zal die gewoon veel te vroeg ontsteken en in hij kan dan ineens uit klappen.

maar je hebt sowieso een enorm prestatie verlies na maten je snelheid gaat maken. ( mijn ervaring )

met bv een hpi of eprom heb je hier geen last van... je zet m bv op 4 mm vervroegen en op top staat ie dan bv 1 a 2mm ( ff een schatting )

Als je in het begin vervroegt heb je er dus geen last van en merk je heel erg veel verschil kwa koppel/ reactie enzo

gloomyglow said:
scooter draait op 1 toerental. zal wel meevallen dus, op de search kan je veel vinden

schijn bedriegt ;)

koop maar eens een toeren teller en kijk maar eens wat er gebeurd als de snaar boven in de vario zit ;)

en vanaf dat punt ga je problemen krijgen....

helemaal mee eens. dan kan die simpelweg te vroeg staan en problemen krijgen.

natuurlijk is een curve mooier, felheid ed

op de selletra kan ook een eprom van malossie, ook een idee

gloomyglow said:
helemaal mee eens. dan kan die simpelweg te vroeg staan en problemen krijgen.

natuurlijk is een curve mooier, felheid ed

op de selletra kan ook een eprom van malossie, ook een idee

al gezien wat een erom kost :eek: is duur hoor...

beter ga je voor de 2004 idd

ja , maar er kunnen misverstanden optreden

sommige rotors hebben 1 curve en andere een paar meer ( malossi emprom verandert van curve d8 ik)

Je hebt cdi's met een vast ontstekingstijdstip (bv. Italkit), een vaste curve (dus variabel tijdstip, bv. Malossi) en cdi's met een programmeerbare/variabele curve (bv. programeerbare HPI).

Back