Variobus zaagt in voorpoulie/starterskrans

Fonz NRG

reeesse
ey ik heb een klein probleem met mn broertjes scoot (Pia NRGmc2 Extrme)

elke keer als die volgas optrekt dan hoor je na een tijdje (tijdens het optrekken nog) een gekraak en geknars waar je eng van wordt.
Vreemd dus.

We hebben dus even de vario e.d. der afgehaald en de onderdelen is even geinspecteerd :?

Conclusie is dus dat de voorpoulie / starterskrans ding te lijden heeft gehad, omdat de variobus lekker der tegen aan heeft lopen zagen/schuren. der zit dus een cirkel in de starterskrans en de variobus is ook ietsie korter geworden. :(

Foto van de starterskrans (kijk in het midden net buiten de tandjes..):

We hebben dus een andere vario, variobus en die ring achter de vario en een nieuwe starterskrans er in gedaan en hij doet het GVD nog :evil:

Heeft iemand suggesties?

Graag :wink:

en alvast bedankt :!:

Advertisement - register to remove this

hij heeft niet vastgezeten dan , aangezien als ie goed vastzit zit de bus vast tussen de koelvin en het aandrijfwiel van de oliepomp en KAN dus niet schuren oid..

dus gewoon goed vastdraaien zoals het hoort vast te zitten

melf #50 said:
hij heeft niet vastgezeten dan , aangezien als ie goed vastzit zit de bus vast tussen de koelvin en het aandrijfwiel van de oliepomp en KAN dus niet schuren oid..

dus gewoon goed vastdraaien zoals het hoort vast te zitten

als het niet goed vast had gezeten dan had die krukasmoer er wel afgevlogen lijkt me:S dus daar kan het probleem niet liggen

Kan wel gewoon los hebben gezeten.
De starterkrans (ding voor kickstart) klemt dan vast op de spietjes,
zonder dat deze tegen de voorpoulie drukt.
succes!

Probeer eens ff te kijken of je de krans naar voren of naar achter kan halen nadat je de moer vast hebt gezet, beetje heen en weer halen dus, als er speling op zit moet je een ring achter je moer doen, dan riekt 't draad van de krukas gewoon niet ver genoeg.. (heb ik gehad)

Back