Vario Polini Hi-Speed Evolution 2 Aerox Probleem

Thorben27

New Member
Hallo allemaal,

Ik zit met een afstel probleem, het zit zo:

Mijn Aerox als ik die gekocht had trok goed op maar liep redelijk snel uit dus het resultaat was een lage top snelheid (max 83km/u).

In die setup zat dan een 1 of andere goedkope sportvario in met een versleten V-snaar en een Malossi rode drukveer met gele trekveertjes.
Hou er ook rekening mee dat er een Stage6 Streetrace 70cc onder zit met een Tecnigas Qtre.


Nu heb ik ondertussen al wat nieuwe onderdelen eronder gezet zoals:

2 nieuwe inlaat pakkingen
Stage6 spruitstuk
Stage6 V-Force 3 membraan
Polini Hi-Speed Evolution 2 Vario
Polini 785-17,8-30 Aramid Belt Evo
Mezoly 21mm Carburateur


Nu sinds ik de Polini Hi-Speed Evolution 2 Vario heb gemonteerd maakt mijn Aerox alleen maar overtoeren, ik denk als ik er 10min mee zou rijden dat mijn piston uit de uitlaat komt

Heb al wat verschillende combo's geprobeerd zoals de Polini 3.2gr & 3.8gr en de Polini blauwe drukveer die erbij zaten maar ook mijn Malossi Gele drukveer maar niks van die combo's lijkt ook maar iets te helpen. De Aerox doet een lichte autowheelie met héél veel overtoeren en de top ligt misschien rond de 60-70km/u nu.


Wat mij het probleem lijkt is dat de V-snaar nu te dik is voor mijn achter poelie waardoor die niet helemaal onderin geraakt en dus mijn snelheid wegneemt.
De enige oplossing die ik dan kan bedenken is dat ik een overrange achter poelie zou nodig hebben?




Mochten jullie mij kunnen helpen zou ik het enorm waarderen :)
 
Advertisement - register to remove this

Zulke mooie onderdelen en dan een Mezoly 21 mm carb....
Ik zou zelf persoonlijk een 19 of 21 mm originele Dellorto er onder zetten en goed afstellen,
en daarna eens kijken naar de rest zoals de rollen en drukveer want met overtoeren en een top van 60-70 met deze setup duid op een slechte afstelling.
Dan die tecnigas is ook zonde, daar zou ik een Yasuni R voor nemen.

Als de vsnaar achter in de poulie niet goed hoog staat dan moet je de glijbus van de vario '' shimmen'' met shimringen ,
zodat de onderste rand van de vsnaar gelijk staat met de rand van de glijbus.

Edit:
Ik heb even gegoogled :

''Polini 248.040.2 V-Snaar voor scooters met een Minarelli Horizontaal (of verticaal) motorblok en een 'Overrange' set van Malossi of Polini (speed drive) ''

Dus je vermoeden is in ieder geval goed, de vsnaar is niet voor deze setup.
785 mm is wel erg lang , de Malossi x belt is 751 mm lang wat beter zal werken.
 
Last edited:
Zulke mooie onderdelen en dan een Mezoly 21 mm carb....
Ik zou zelf persoonlijk een 19 of 21 mm originele Dellorto er onder zetten en goed afstellen,
en daarna eens kijken naar de rest zoals de rollen en drukveer want met overtoeren en een top van 60-70 met deze setup duid op een slechte afstelling.
Dan die tecnigas is ook zonde, daar zou ik een Yasuni R voor nemen.
I know i know

De Mezoly carburateur en die Tecnigas is voorlopig, er komt nog een Stage6 PWK 21mm op en een Stage6 R1200 op ;)
 
Ik heb mn vorige post ge-edit, die vsnaar is het probleem wat je al vermoedde.
Heb even een tekening gemaakt hoe de v-snaar op dit moment ligt in de achter poelie, de v-snaar ligt zegmaar iets over de rand.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2024-06-20 230309.png
    Schermafbeelding 2024-06-20 230309.png
    19.8 KB · Views: 7
Dat begrijp ik met een 785 mm lange vsnaar die op een overrange hoort :)

Deze zal het beter doen:

Je hebt geluk dat die vsnaar niet is geknapt tijdens het rijden wat schade had kunnen veroorzaken.
Ja het ding is dat ik ook die beschrijving heb gelezen maar ik dacht dat ze met overrange bedoelde de ''vario'' zegmaar want die is wel overrange :laughing:


Heb het al in m'n winkel mandje gestoken, alvast bedankt voor de hulp
 
Back
Top