Vario losmaken Speedfight 2

Prim022

Straks ben ik net als het asfalt, weg
Hallo,
Ik heb een vraag over het losmaken van de starterkrans van mijn Peugeot Speedfight 2. Ik heb al wat research gedaan op internet en vond daar dat er 3 methoden zijn: een zuigerstop, een blokkeersleutel of het gebruik van een slagmoer. De zuigerstop of bokkeersleutel heb ik niet in bezit maar een slagmoer heb ik wel. Is dit een veilige methode om de moer van de starterkrans mee los te halen? Een maat van mij heeft dit ook gedaan met zijn Aerox en 500km daarna liep zijn motor is de soep, vandaar deze vraag.

Groeten,
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Kan prima ik doe het niet anders.
Los maken is geen probleem.
Het vast zetten moet met beleid.
Alles er eerst weer netjes opzetten.
Krukasmoer er zo ver mogelijk opdraaien met de hand, en dan pas met de luchtsleutel wat aandraaien.
Doe je dit niet dat heb je zo het draadkapot van de as en ben je diep ongelukkig ermee
Kan prima ik doe het niet anders.
Los maken is geen probleem.
Het vast zetten moet met beleid.
Alles er eerst weer netjes opzetten.
Krukasmoer er zo ver mogelijk opdraaien met de hand, en dan pas met de luchtsleutel wat aandraaien.
Doe je dit niet dat heb je zo het draadkapot van de as en ben je diep ongelukkig ermee
 
Solution
Uitstekend! Bedankt voor de reactie. Bij m'n maat was zelfs de krukas beschadigd, hij heeft uiteindelijk +/- €300 moeten betalen om het weer te repareren. Dus ik ben dankbaar voor de tips!
 
Zou het spul vastzetten met een momentsleutel , deze zijn tegenwoordig niet zo duur , en er staat een aantrekkoppel voor deze moeren.
Heb je zekerheid dat je niets over de kop draait.
succes
 
Zou het spul vastzetten met een momentsleutel , deze zijn tegenwoordig niet zo duur , en er staat een aantrekkoppel voor deze moeren.
Heb je zekerheid dat je niets over de kop draait.
succes
Maar dan heb je wel weer dat blokkeer plaatje nodig. Zuigerstop nooit gebruiken op een peugeot, omdat de bougie schuin in de kop zit en je daardoor de zijkant van de bougie stop in de kop van de zuiger drukt, en daardoor een gaatje onstaat. En je daardoor daarna niet meer kan starten.
 
Back
Top