Vario doorgedraaid

CyayC

BoOsTerBooY
S***, laatst ben ik naar een scootershop geweest om mijn trekveren, drukveer, rollers en vsnaar te laten veranderen. Maar ik merkte dat er iets niets klopte toen ik er een tijdje mee reed. Gistere ga doe ik mijn carter deksel eraf (booster oud model) , draai ik mijn vario los, en wat zie ik, de nieuwe snaar is 3mm te dik --" dus plaats ik mijn ouwe snaar. Nu wil ik de vario-bout (die alles tegenhoud) terug erop draaien met de bouloneuse (sorry voor schrijffout), wat zie ik, heel de vijsdraad is kapotgedraaid. Dus die smerige garagist heeft mijn bout er niet loodrecht opgezet maar schuin. Nu zit ik met een probleem, want nu raakt die bout er nietmeer op. Wat kan ik hieraan doen?
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat die vent gewoon lomp met de leutsleutel erop heeft gezet....

Maarja je kan proberen de draad te snijen. Dit die je niet zomaar natuurlijk want de draad van de as is vrij fijn...
 
hij bedoeld dat de moer uberhaupt nog vast kon ;)

tja , je kunt nog terug gaan , maar denk dat zij alle schuld van hun afwuiven..

word een nieuwe krukas erin zetten..

verder , hoe weet je dat de snaar 3 mm te dik is dan?
 
hij bedoeld dat de moer uberhaupt nog vast kon ;)

tja , je kunt nog terug gaan , maar denk dat zij alle schuld van hun afwuiven..

word een nieuwe krukas erin zetten..

verder , hoe weet je dat de snaar 3 mm te dik is dan?

idd, ze komen hem maandag ophalen, maar sowiso dat ze zeggen dat het mijn fout is fzo, typisch .. Maarja, wel euh die snaar, eerst meette ik de nieuwe, die was 17mm , dan meete ik mijn oude, die was 14,5mm .. Die de dikke BOVEN mijn vario ging draaiien, en niet OP de vario(ring) , hierdoor is mijn koppeling waarschijnlijk afgesleten en mijn koppelingkoel-plaat (kweet de exacte benaming niet, zo de plaat met gaatjes in die voor de koppeling komt) die vertoont een verbrande ring errond .. fijne garage ..
 
Minarelli snaar moet rond de 16mm zijn. piaggio 18

Dus je oude snaar was gewoon echt versleten. Je had je vario moeten shimmen....
Oke, heb google er effe bijgesleurd en 'shimmen' is dus zorgen dat je snaar gelijk licht met de glijbus d.m.v. ringetjes bij te steken? .. Maar als ik dat probeer, komt de halfpoelie met koelvinnen, niet ver genoeg over de krukas-as en heeft de bout niet genoeg draad om er mooi opgedraaid te worden..

ps: die ringetjes van het shimmen, die komen tog onder de snaar he? (eerste keer dat ik die benaming hoor)
 
Oke, heb google er effe bijgesleurd en 'shimmen' is dus zorgen dat je snaar gelijk licht met de glijbus d.m.v. ringetjes bij te steken? .. Maar als ik dat probeer, komt de halfpoelie met koelvinnen, niet ver genoeg over de krukas-as en heeft de bout niet genoeg draad om er mooi opgedraaid te worden..

ps: die ringetjes van het shimmen, die komen tog onder de snaar he? (eerste keer dat ik die benaming hoor)

en correctie , 'JE had maar moeten shimmen' is fout , ik heb het laten doen door een garage dus HIJ had moeten shimmen
 
Back
Top