vario dipje

laagvlieger

Well-Known Member
ik las net de how-to van $aint ivm vario's en poulies. Ik heb dus een polini speed control vario met een malossi ventilvar en een mhr kevlar belt. Mijn poulies heb ik tot nog toe niet vervangen, maar ik heb dus een serieuze dip in het optrekken. Tot ongeveer 40 trekt hij lekker hard op, dan valt hij bijna compleet stil tot ongeveer 65-70 om dan weer vooruit te schieten.

Uit het topic van $aint leid ik af dat dat komt doordat ik nog de std poulies heb. ik wou nu graag weten wat ik het best koop en vooral waarom.

rest van mijn setup: dr70 giet, yasuni r, polini 19mm carb (wordt binnenkort vervangen door mikuni 24 vlakschuif).
 
Advertisement - register to remove this

dit kan met std poelies ook gewoon goed gaan hoor ,het zit m waarschijnlijk gewoon in je afstelling van drukveer en/of rollen ,dat is het meest voorname eigenlijk...

uiteraard zijn Malossi poelies oid wel beter maar het hoeft niet om m goed afgesteld te krijgen...

verder is een speed control imo nou niet de meest geweldige vario ,er zijn zeker betere..

en zou gewoon de 19mm erop laten zitten of maximaal een 21mm , 24mm is gewoon overdreven op deze setup..
 
melf #50 said:
dit kan met std poelies ook gewoon goed gaan hoor ,het zit m waarschijnlijk gewoon in je afstelling van drukveer en/of rollen ,dat is het meest voorname eigenlijk...

uiteraard zijn Malossi poelies oid wel beter maar het hoeft niet om m goed afgesteld te krijgen...

verder is een speed control imo nou niet de meest geweldige vario ,er zijn zeker betere..

en zou gewoon de 19mm erop laten zitten of maximaal een 21mm , 24mm is gewoon overdreven op deze setup..

ok thanx. ik zag net ergens een overrange 2005 te koop staan maar dan moet ik weer aan mijn carter beginnen koteren en dat doe ik eerlijk gezegd niet zo graag. alsk mijn poulies vervang laten we zeggen door een torque driver moet ik dan ook beginnen koteren?

tot slot als je je buitenste poulie vervangt, veronderstel ik dat het aangeraden is je binnenste ook te vervangen of boeit dat niet zo hard?
 
je hebt verschillende poelies , je hebt ze in std maat , daarbij hoef je alleen die met spiebanen te vervangen (dus de voorste als je ze loshaalt) , en je hebt "oversized" , dus overrange , dit is een complete set met vario etc. met andere snaar etc. ,voor deze set hoef je maar een beetje aan te passen , is maar even en kun je zelf doen met een dremel oid..

maar wat ze bedoelen is dus een torquedriver met origineel formaat.

voor de overrangeset moet je overigens je startkoppeling etc. verwijderen
 
wel die speed control heeft al 10000km gedraaid dus ik denk dat het wel es tijd wordt om hem te vervangen.
zou ik voor de rest van mijn setup (zie 1e post) best een multivar nemen of een mhr 2006. alsk de 2006 neem moet ik dan aan mijn carterkap beginnen beunen of past ie er zo in?
verder denk ik er dus aan om een torque drive te kopen om het afstellen wat gemakkelijker te maken. heeft het enig nut om je fixed (binnenste dus) poulie ook te vervangen (die heeft ook al 10000km gedraaid) of kan ik mijn geld beter besteden?

mijn scoot is een benelli 491 rr lc

edit: yasuni r wordt een dpr c30 :)
 
Last edited:
melf #50 said:
waarom niet meteen gewoon een overrangeset met vario?

verder is een c-30 erg overdreven voor deze setup , beter geef je je geld aan andere dingen uit

ik kon die c30 kopen voor een prijsje dus ja dan laat ik dat niet liggen :)
wel die overrangeset is wel leuk maar dan moet hij wel passen op mijn scoot: dus ik moet dan mijn carterkap beginnen bijwerken en ik vermoed ook een ander koppelingshuis kopen. daarom dat ik nog twijfel. bovendien heb ik al een kevlar belt en een ventilvar dus dat is dan weer overbodig
 
Back
Top