Vario blijft weer vastzitten in hoogste punt

janwillem_77

Well-Known Member
Hey

ik heb n Puch Typhoon met standaard cilinder, oude Technigas terugloper, en standaard carb, verder is/was ook alles standaard. volgens mij Gele malossi drukveer (niet helemaal zeker) en 8,5 rolletjes. de scooter liep toen goed.

een paar maand geleden heb een PowerOne vario en koppeling gekocht.
er op gezet. liep heel goed, maar een paar weken verder begon ie hoog in de toeren en bij 30 kmh zaktie ie, en om de paar weken blijft de vario vastzitten in het hoogste punt.
ik word er gek van, heb m al 5 keer ofzo losgemaakt om vervolgens te wachten op de volgende keer. iedere keer afremmen vanaf topsnelheid dan en bleef ie zitten om vervolgens bij het stoplicht heeeel lang te moeten wachten tot ie op snelheid kwam:+.

weet iemand waar dit aan ligt? heb ik het verkeerd gedaan? of is die vario gewoon super kut.

trouwens, tussendoor heb ik ook nog eens de drukveer verwisseld (Polini zilver en goud), dan was het inzakken na de 30kmh tijdelijk weg en kwam met n weekje weer terug...

met vriendelijke groeten,

Jan Willem
 
Advertisement - register to remove this

Misschien is je v-snaar gewoon versleten.
Kan ook zijn dat je je vario niet goed geschimmed heb.
En als je de standaard rolletjes van de power1 vario hebt gebruikt
zal dat het vast wel zijn.
Die rolletjes worden heel snel vierkant.
Zon vlak kantje zorgt ook ervoor dat de toeren verschillen en die blijft hangen.

Bij mij werden die power1 rolletjes na een week al vlak.
Toen heb ik maar andere rolletjes besteld.
Het is de bedoeling dat je met die rolletjes de boel afsteld en niet blijft rijden.
 
Zijn overigens shimm's ;)
Ik denk dat ik wel weet wat je probleem is, in een power1 vario moeten 16x13 rollen, en als je er te kleine in doet dan kunnen ze uit de geleider banen, waardoor je vario constant naar buiten staat. Oplossing is dus om de goede maat rollen te gebruiken.
 
Iedere keer afremmen vanaf topsnelheid dan en bleef ie zitten om vervolgens bij het stoplicht heeeel lang te moeten wachten tot ie op snelheid kwam.

Dit heb ik vandaag ook gehad, maar bij mij viel die uit voor de stoplicht.
En krijg hem niet meer aan de praat.
Maar ik weet zeker dat ik dat ding moet gaan schimmen.
Want er zat een heel klein beetje vervrongen ijzer achter de vario.x|

Bedankt gasten 9||69||69||6
 
Back
Top