vario begrenzer?

Ik heb dus een piaggio typhoon van 1997 en die ging maar 50 dus ik wou de rollen veranderen ik zag dat er een plaat was die ik eraf moest halen om aan de rollen te komen AAN de vario zelf dus aan het rond ding zelf dat de rolletjes in zich heeft.

Is dat een begrenzing of niet?
Zou de scooter sneller gaan als ik die eraf haal?
Zou dat schadelijk zijn als ik dat er af haal dus niet dat het een veiligheid ding is ofzo.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

De gradenplaat is een vaste plaat van je vario waartegen de rollen zich naar buiten drukken en daardoor de vario ook naar buiten drukken.
Dit is een best essentieel onderdeel.
Volgens mij heeft Piaggio een vario ring die in je vario bus zit. Een plaat in je carburateur aanzuigkant, misschien een plaat bij je membraan, in de uitlaat waarschijnlijk ook bij de cilinder.
Deze kan je allemaal weghalen maar vergeet niet dat je dan alles opnieuw afstellen moet als je dit doet.
 
Ik denk dat ze zo iets bedoelen:
begrenzer-varioplaat-peugeot-vivacity-speedfight-kopen-m2trading.jpg


Komt vooral voor bij Peugeots maar ik heb ook wel eens eerder gehoord dat een Typhoon die ook had.

Die kan er gewoon uit.

Dit is de gradenplaat, die moet gewoon blijven zitten natuurlijk, anders doet de vario niets.

vario-gradenplaat-piaggio-zip-2000-piaggio-fly-piaggio-liberty-vespa-lx-50-vespa-s-piaggio-nrg-gilera-runner-aprillia-mojito-derbi-predetor-origineel-48022.jpg
 
De gradenplaat is een vaste plaat van je vario waartegen de rollen zich naar buiten drukken en daardoor de vario ook naar buiten drukken.
Dit is een best essentieel onderdeel.
Volgens mij heeft Piaggio een vario ring die in je vario bus zit. Een plaat in je carburateur aanzuigkant, misschien een plaat bij je membraan, in de uitlaat waarschijnlijk ook bij de cilinder.
Deze kan je allemaal weghalen maar vergeet niet dat je dan alles opnieuw afstellen moet als je dit doet.
Post automatically merged:

Is dit nu een begrenzer of gradeplaat
Post automatically merged:

Is dit nu een begrenzer of gradeplaat
 

Attachments

  • Snapchat-1096724838.jpg
    Snapchat-1096724838.jpg
    95.8 KB · Views: 9
Back
Top