Variateur Vision

VisionGP

Well-Known Member
Hallo...

Ik heb een Honda Vision die standaard 45 loopt (gaap)

Aangezien er geen varioring is om te verwijderen zag ik ergens staan dat ik een variateur (malossi) kan monteren voor een hogere topsnelheid.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Hoe hoog zal de topsnelheid ongeveer liggen en heeft het nog consequenties voor het verbruik van de scooter?

Groeten van Bart
 
Advertisement - register to remove this

dit gaat alleen op als ook de uitlaat helemaal open is , dus prop eruit, en dan nog loopt ie niet superveel sneller , zo'n 55/60 max..

in combinatie met ander uitlaatje zo'n 65/75 zo'n beetje
 
variateur help niet zoveel inderdaad.
ik had op me vision destijds een sito+ onbegrensd maar dat scheelde ook neit veel 2 km ofzo:P
op marktplaats staan nog wel is proma pijpjes en volgens mij is er nog een teruglopertje nieuw te krijgen die niet zo prijzig is.
 
iemand vertelde mij dat hij de prop uit een uitlaat had gehaald en een originele variateur had. Daarmee liep zijn scooter (Kymco DJ) al zo goed als 80KM/u.

Dus is het uberhaubt nog wel nodig om een variateur te nemen als je uitlaat al open is? Of ligt dit bij een Honda Vision heel anders?
 
een kymco dj loopt std 45/50 , maar maak je die sneller loopt ie zo 80 , maar dat is een blok wat ook std zo snel kan , en daar ook voor gemaakt is.

een vision is een scooter echt puur en alleen gemaakt om max 50 te lopen

de std onderdelen zijn dus zo gemaakt dat ie dus ook niet sneller loopt

bij een vision helpt een vario wel redelijk omdat de std vario niet echt geweldig is
 
ja dat kan , maar welke type pijp had je ? de proma met hitteschild of de wat dunner pot ?

een vision gaat std met snelle uitlaat gemiddeld een keer 65/70 , std lopen ze niet zomaar 85 , of het was al een piekje..
 
Ik heb een redelijk standaart uitlaatje van Ixil...

dus als ik het goed begrijp..

Als ik de prop uit mn huidige uitlaat haal, en die variateur van malossi monteer, loopt ie zon 55 KM/u?
 
mischien wel iets sneller , dat is een beetje proberen ,de snelheden die ik noem zijn gemiddelde snelheden die ik met visions heb gehaald met dergelijke onderdelen , het kan altijd wat afwijken.
 
Back
Top