Denk niet alleen een nieuwe krukas , denk ook aan lagers , keerringen, pakkingen, en een nieuwe Vario.
Zucht....... alles wat op de Krukas zit , Complete Vario , incl Rollen , Gradenplaat en kickstarter inlegster , en Vsnaar... etc etc...Vario zit daar achter. Lijkt me niet dat deze beschadigd is of beschadigd word.
Neem aan dat je de ventilator poelie bedoeld.
Als je kan sleutelen is dit zeker wel te maken.
Post automatically merged:
Zou eerst de schoepen van de ventilator eraf slaan. Of ruimte maken dat je daar niet tegen aan komt.
En dan het kommetje eraf slijpen. De rest zal dan los komen en die kan je eraf halen..
En dan een andere krukas erin.. Neem een top performance standaard look krukas.. En dan alles overbouwen (uiteraard nieuwe keeringen en lagers)
Dat wordt sowieso een nieuwe krukas steken.
Dit ga je niet los krijgen zonder de boel te slopen. Slijptol erin zetten is wat ik zou doen.
Mijn vermoede is dat de draad van de krukas weg is en daarom de moer maar vastgelast is. Daarna hup de aerox de verkoop in zodat het iemand anders zijn probleem wordt. Niet erg netjes van de verkoper.
Heb wel eens beundingen gezien maar dit is toch ook wel een goeie.
Dank voor alle tips en reacties, ik ga inderdaad even verhaal halen aangezien ik de persoon redelijk ken. Hoe ik het verder ga doen ga ik nog effe over broeden. Ik denk gwn helaas goedkoop op marktplaats zetten. Is ook lullig om de volgende precies hetzelfde aan te doen.Mijn advies is de Boel er af slopen , Blok splitsen , en opnieuw opbouwen , dan weet je wat je heb .
Een alternatief is een gebruikt blok te kopen , echter weet je dan weer niet wat je heb.
Maar als de vorige eigenaar wist hoe het blok er aan toe was , is dat niet netjes om zo een Scooter te verkopen , als je de gebreken verzwijgt.
Ik ging FF terug om verhaal te halen .
Bedoel je de Aerox of alleen het blok op Marktplaats te zetten?Dank voor alle tips en reacties, ik ga inderdaad even verhaal halen aangezien ik de persoon redelijk ken. Hoe ik het verder ga doen ga ik nog effe over broeden. Ik denk gwn helaas goedkoop op marktplaats zetten. Is ook lullig om de volgende precies hetzelfde aan te doen.
Nogmaals bedankt voor de ideeën.
Ik zit nog te twijfelen, ik denk de Aerox goedkoop met uitleg wat er gaande is etc. Verder durf ik het ook niet aan/ vind ik het zonde om een ander blok erop te zetten omdat ik geen flauw benul heb wat er nog meer aan gebeund is losstaand van het blok.Bedoel je de Aerox of alleen het blok op Marktplaats te zetten?
Die Aerox zou ik persoonlijk houden en er een ander blok op zetten voor het makkelijke.
Of alles van het kapotte blok halen zoals de cilinder en ontsteking en dan wat er over is voor weinig verkopen aan iemand die het werk er voor over heeft. Niet dat het veel meer waard is ,( Wie koopt er een blok met een vastgelaste vario, wat zal er nog meer voor ongelooflijks aan gebeund zijn ) maar die Aerox is wel een ander blok waard.
Het ligt er ook aan of de Aerox zelf niet nog meer beunwerk heeft moeten onder gaan, of beter gezegd moeten lijden.Ik zit nog te twijfelen, ik denk de Aerox goedkoop met uitleg wat er gaande is etc. Verder durf ik het ook niet aan/ vind ik het zonde om een ander blok erop te zetten omdat ik geen flauw benul heb wat er nog meer aan gebeund is losstaand van het blok.
Dat is wel een slimme inderdaad. Ik zal wel even kijken of dat de beste oplossing is.Het ligt er ook aan of de Aerox zelf niet nog meer beunwerk heeft moeten onder gaan, of beter gezegd moeten lijden.
Je zou misschien eens moeten kijken hoe de bedrading is of daar niet mee gerommeld is,
of er geen ophangpunten afgebroken zijn van de kappen.
Voor de rest is het enkel een frame met een voorvork en wat kappen.
Als dat allemaal nog goed is dan zou ik zeker een ander blok monteren want dan is het nog wel waard.
Een ander blok monteren is niet zo moeilijk, 1 lange moer en bout voor de ophanging en een paar elektra draden van de ontsteking op de kabelboom en de waterkoeling slangen.
Je zou zelfs een AC blok van een Neos ofzo er onder kunnen hangen voor een nog makkelijkere montage.
Wat dat betreft is het allemaal redelijk universeel en Minarelli blokken en onderdelen zijn nog steeds goed te vinden.
Dorpje vlak bij stad Groningenwat is je woonplaats ?
Bedankt voor het aanbod alleen dat is voor mij een beetje te ver. Ik ga er zelf wel even mee worstelen, kan er sowieso nog ontzettend veel van leren. Weet tenminste nu dat dit “niet” de juiste manier isDat is bij mij uit de buurt ,,, je mag de Aerox eventueel hier heen brengen , maar ik woon bij Dordrecht.
Het mooie van de Minarelli blokjes is dat ze basic in elkaar zitten en daar naast ook van uitmuntende kwaliteit zijn ( Mits je goede onderdelen gebruikt natuurlijk ).Bedankt voor het aanbod alleen dat is voor mij een beetje te ver. Ik ga er zelf wel even mee worstelen, kan er sowieso nog ontzettend veel van leren. Weet tenminste nu dat dit “niet” de juiste manier is