goeiedag allemaal ik heb een speedfight 2 met een Peugeot vivacity blok nu heeft deze een trommel rem en wil ik deze veranderen naar een schijfrem, mijn vraag is of dit mogelijk is

zoja wat heb ik hier voor nodig
 
Advertisement - register to remove this

Makkelijkste is gewoon een ander cartersetje eronder doen. (hoef je niks aan te passen, en bang te zijn dat je iets fout doet)

Maar als je toch remschijf achter wilt kan je net zo goed de speedfight 2 LC maken.. Die cilinders rijden veel beter.
 
kijk eerst eens of er bevestigingspunten op het blok zitten voor de remklauw.
ja, ik heb de bevestiging voor de remklauw
Post automatically merged:

Makkelijkste is gewoon een ander cartersetje eronder doen. (hoef je niks aan te passen, en bang te zijn dat je iets fout doet)

Maar als je toch remschijf achter wilt kan je net zo goed de speedfight 2 LC maken.. Die cilinders rijden veel beter.
ik wil gewoon dit blok houden
 
Ophangpunten zijn er volgens mij altijd. Maar niet geboord en evt getapt. En op de plaats waar de klauw moet komen zit gewoon een stuk carter. Die slijptol was eigenlijk niet echt een grapje.
 
Zijn er idd niet altijd die bevestigingspunten voor de klauw.
Verder zit het schroefdraad voor zover ik me herinner in de remklauw.

Iig nodig:
Remklauw
Remhevel en pompzooi
Remleiding
Remschijf
En volgens mij ook een wielnaaf.
 
Ophangpunten zijn er volgens mij altijd. Maar niet geboord en evt getapt. En op de plaats waar de klauw moet komen zit gewoon een stuk carter. Die slijptol was eigenlijk niet echt een grapje.

Oude type carters zijn gewoon rond aan de achterkant. (praat je wel over een scooter voor 1999 .

Schroefdraad zit in de remklauw.. Aan de carters hoef je zelf niks te doen dan alleen een hapje weg te halen voor de remklauw.
Post automatically merged:

Remschijf achter is overigens kleiner dan de voorremschijf..

Niet dat je een voorremschijf aan de achterkant wilt gebruiken, want dat past niet.

Die achter rem schijf heb je van IGM, maar zo over het algemeen wel lastig te vinden. (weinig alternatief)
 
Back
Top