van pen 12 naar pen 10?

Status
Not open for further replies.

tom4-4-4

Well-Known Member
hallo,
ik had laatst een motoforce rpm gehaald pen 12.
toen wou ik hem onder mijn aerox zetten, maar toen bleek dat ik een pen 10 had...
is het nu mogelijk om een pen 10 pistonpen enzo te halen en dan alsnog op mijn motoforce te zetten?
of moet ik nu weer een nieuwe cilinder halen met pen 10?
graag meer info hierover.
alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Volgensmij heeft de ts juist een p10 krukas en p12 zuiger. Als dat het geval is kun je het beste een pen10 zuiger halen. Teminste dat is wel het goedkopste wss.

Wat voor krukas heb je eigenlijk?
 
als ik die stage6 naaldlager haal is het probleem dan opgelost? dan moet ik dus alleen nog een pen 10 pistonpen halen?

Dat naaldlager is van krukas pen 12 naar zuiger pen 10.

Jij heb krukas pen 10 en zuiger pen 12, dus dat gaat niet werken.

De eenigste optie is een 10 pen zuiger te halen.

Heb je die cilinder bij de dealer gehaald of online besteld?
Vraag anders even of je de zuiger niet kan omruilen voor een 10 pen.
 
ik had hem op marktplaats gekocht, dus inruilen gaat niet werken:p

maar als ik nu een pen 10 zuiger haal, pen 10 pistonpen en pen10 naaldlager.

is het probleem dan opgelost?

dus die link die ik hierboven had neergezet, als ik die haal kan ik die er opzetten en dat alles passend komt te zitten?
 
Ja dan past het wel.

Meestal wordt er bij een zuiger ook de bijbehorende pistonpen geleverd, heel soms zit er ook een naaldlager bij.
Je kan voor de zekerheid hierover even een e-mail sturen naar euroscooters.
 
EEN Stage6 naaldlager past NIET in een Doppler krukas!!!

deze past ALLEEN in krukassen met een binnendiameter van 17mm in het bovenste drijfstangoog!!

verder , een nieuwe zuiger zomaar kopen is ZEER riskant , ik heb onlangs 2 keer een Motoforce racing zuiger gehad die er VEEL te krap in zat (3 honderste) , dus monteer je deze zomaar loopt ie waarschijnlijk zo vast!!!

laat dit dus even nameten door iemand met een micrometerset , en niet met een digitale schuifmaat oid...
 
Last edited:
oke, en wat moet ik doen als deze dan te groot is? want deze zuiger is er tog gewoon gemaakt voor de motoforce?

ja ,dat zou je denken , echter heb ik al 2 van deze zuigers gehad die echt veel te krap waren , terwijl de cilinder origineel minder strak in elkaar zat (zo'n 6 honderste)

daarom moet je altijd meten , of een gok wagen ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top