valt uit bij volgas

BeNe

Well-Known Member
Als ik half gas geef, rijdt m'n brommer redelijk, maar bij volgas valt hij na 2 seconden uit en moet ik terug een tijdje wachten vooraleer meneer terug wil rijden :)
iemand een idee hoe dat komt?
eerst (100km ofzo) reed hij heel goed, maar plots maakte hij minder en minder toeren tot hij uiteindelijk de berg niet meer op geraakte & uitviel.
m'n bougie is redelijk zwart, maar de sproeier kan toch niet vanzelf vergroot zijn ofzo?
misschien iets verstopt in de carbu met de luchtdinges?
maar welk gaatje is dat dan? (dellortho 17.5)
tnx
 
Advertisement - register to remove this

ok, het probleem is nu nog verergerd. ik reed rond de 70 (halfgas) en gaf plots volgas. dan reed hij ongeveer 2 sec. goed, en daarna telkens weer lager en lager in toeren, en nu kan ik m'n brommer nog aanleggen, en bij volgas draait hij met moeite evenveel toeren als een normale brommer in stationair. bij half gas of geen gas valt hij stil. nieuwe bougie helpt ook niet :s

sproeier is gewoon de std. sproeier die erin zat.
luchtfilter = volledig std.
 
Ik denk dat het mengsel te rijk is....

dus kleinere sproeier..
(die Sito plus is ook niet echt een superpijp.. wil niet echt toeren draaien.... als ik jou was zou ik een andere pijp kopen, Yas R ofzo...)
 
Originally posted by Hebo Racer
Ik denk dat het mengsel te rijk is....

dus kleinere sproeier..
(die Sito plus is ook niet echt een superpijp.. wil niet echt toeren draaien.... als ik jou was zou ik een andere pijp kopen, Yas R ofzo...)

wel, kheb het nu geprobeerd met std. luchtfilter zonder prop erin, met prop & met malossi kelk, resultaat: nog altijd hetzelfde probleem.
bij volgas draait hij max. 350 toeren per minuut. bij halfgas of geen gas valt hij uit. ligt dus niet aan carbu afstellingen...

wtf. zou dit nog kunnen zijn? (kheb nog redelijke compressie)

PS: eerst had ik dit als m'n r-force er nog op zat. hij lag dan een maand ofzo stil, en toen ik gisteren die sito erop stak, reed hij wonder bij wonder toch (bij half gas). maar nu vandaag draaide ik dan toch de volgas nog eens open, en sinds dien gaat hijw eer niet meer boven de 350 rpm :s
 
Originally posted by Chiel
Trek je luchtfilter er eens af en kijk of ie beter loopt

heb ik ook al gedaan, gaat nog slechter dan met kelk (die op z'n beurt weer nog slechter gaat dan luchtfilter zonder prop, op zijn beurt nog slechter dan met prop)
ik heb daarvoor (voor die rforce) ook een tijdje met een wild lion gereden, ook met std. luchtfilter & sproeier 90 en dat ging toch wel een maand of 3.
Ik denk dat we het probleem ergens anders moeten zoeken dan bij de carbu :s
ook het vario-gedeelte is inorde. Wanneer weet je dat de zuigerveren op zijn?
 
Ik zou die R-Force er weer even onder gooien en dat testen of ie nog steeds maar 350 toeren draait.. Is wel HEEL weinig zeg...

Als ie het dan beter zou doen dan ligt het toch aan de uitlaat...
 
Originally posted by Hebo Racer
Ik zou die R-Force er weer even onder gooien en dat testen of ie nog steeds maar 350 toeren draait.. Is wel HEEL weinig zeg...

Als ie het dan beter zou doen dan ligt het toch aan de uitlaat...

nee, 't is niet de uitlaat. Met die r-force had ik identiek hetzelfde probleem, en toen ik dan net die sito in de plaats had gestoken, reed hij terug goed. Nu, een dag later, wil ie weer niet meer :(

't is idd wel een suckuitlaat (heb hier nog betere liggen) ma tis niet meer te doen om +60km/u in stad rond te rijden hier. 50% kans dat je een controle tegenkomt ofzo :)
En met de fiets is laaaaaaastig ;)
 
door een te grote sproeier en veelste veel lucht word jou bougie
zwarter en maar zwarter zodat i geen goede massa kan maken,
en steeds minder toeren en tot op een gegeven moment dat i helemaal niet meer loopt
 
Originally posted by zippie sp
enne hoe is de afstelling van je carb zelf dan?? luchtschroef en stationair schroef...
luchtschroef 1.5 slagen open.
stationair: staat zoals hij eerst stond, draaide eerst gewoon stationair. nu valt hij uit bij stationair, al geprobeerd met het wat meer in te draaien, maar het helpt niet. de gasschuif moet helemaal openstaan tegen dat ie stationair wil draaien :(
 
Originally posted by synewave
door een te grote sproeier en veelste veel lucht word jou bougie
zwarter en maar zwarter zodat i geen goede massa kan maken,
en steeds minder toeren en tot op een gegeven moment dat i helemaal niet meer loopt

nieuwe bougie heb ik ook al geprobeerd ;) ==> probleem blijft =
 
Back
Top