Vaag gebeuren @ 24 Mikuni FS

Lieuwe

Super User
Ik rijd met een 24 Mikuni FS .. zeer leuke carb en nooit problemen mee. Er is alleen 1 dingetje wat ik erg vaag vind :)

Welke sproeier ik er ook maar in doe (210 t/m 250 .. 250 is al erg hoog) .. de bougie die blijft gewoon zo wit als een ijsbeer :D

Hij rijd verder wel vrij goed .. als ik een grotere sproeier erin doe stottert ie wel in het begin maar als het allemaal goed op toeren komt dan gaat het flink hard :)

Weet iemand hoe dit komt ?
 
Advertisement - register to remove this

Probeer eens een stuk te rijden ipv de straat op en neer... Anders snap ik het ook niet. Het duurt iig wel even voordat een bougie kleur krijgt.
Als hij stottert aan het begin, dan zal de sproeier waarschijnlijk te groot zijn, dus neem het zekere voor het onzekere, draai die grote sproeier erin en ga een stuk blazen :)
suc6
 
Ik hou niet erg van lange stukken blazen, maar ik zal het maar es moeten proberen :)

Het gaat me ook alleen maar om de 150m sprint.

Misschien is het handig als een paar mensen even vertellen met welke sproeier ze rijden op een ongeveer gelijke setup ?

- Team70 JS-3 Tuned
- Team2000 pijp
 
ik had een 170 bij mijn min. blok en die was perfect. Alleen had ik het zelfde probleem als jij. Bij 190 werd hij wel wat bruiner alleen nog te wit alleen reed hij stukken minder dan met een 170 sproeier. De oorzaak hiervan heb ik zelf nooit kunnen vinden. Ik heb er nu een kehin onder en de bougie is super mooi koffie bruin.
 
Originally posted by Mol
Probeer eens een stuk te rijden ipv de straat op en neer... Anders snap ik het ook niet. Het duurt iig wel even voordat een bougie kleur krijgt.

Mjah, dan zou hij dus niet wit worden :)

Normaal duurt het inderdaad ff voordat een bougie de representatieve kleur krijgt, daarvoor zal hij eerder zwart dan wit zijn...
 
Wat is de warmtegraad van de bougie?

Als hij "te warm" is dan kleurt ie ook wit/lichtbruin ondanks je het mengsel in orde hebt...

Voor een dergelijke setup zou ik een Denso 34/ NGK 11 warmtegraad kiezen.
 
Denso WS34 ESZU heb ik .. moet wel goed zijn lijkt me :)

Voordat men Team getuned was had ik er wel een gewone NGK 9 ding in en toen kreeg ik wel allemaal kleurtjes :p

Dus maybe een warmtegraad 10 proberen ?
 
Theoretisch zou dat juist averechts werken, maar je kan het proberen.
Zo'n B10 kleurt wel wat sneller dan een Denso volgens mij, dus dan kun je een idee krijgen van de mengverhouding. Als dat in orde is weer de Denso erin schroeven.
 
Zonet heb ik weer even een beetje test gereden...

Met de 250 sproeier draait ie laagtoerig niet lekker, maar als ik eenmaal volgas geef dan gaat het erg goed; 13,9k & veeeel power :)

Heb tijd geleden ook nog met 210 sproeier gereden en dat reed ongeveer vergelijkbaar als met de 250 sproeier.... iemand hier een verklaring voor :?

Kleur was btw nogal wit ... na 500 meter volgas word ie wel een heel klein beetje bruin maar nog verre van koffie-met-melk bruin :)
 
Controleer nog even alle afdichtingen, dus cilindervoet, membraan en spruitstuk.
Desnoods los halen en opnieuw dichtkitten, dat doet vaak ook wonderen...
 
Back
Top