Universele maat helm - Passagier meenemen

xJonas

Member
Hey!

In oktober word ik eigenlijk 18 en mag ik dus passagiers meenemen. :) Ik ben erover aan het denken om een bak (met zo'n rugsteun als ze dat hebben) achterop te zetten waar dan een extra helm en handschoenen in kunnen, als iemand na een feestje niet thuis geraakt ofzo kunnen ze gemakkelijk meerijden. Nu, ik vroeg mij af, bestaat er zoiets als een helm die je kunt verstellen qua grootte ofzo? Niet iedereen z'n hoofd is even groot natuurlijk.

Verder, hoe zou ik het aanpakken om op voorhand te leren rijden met een passagier? Waar moet ik op letten, zijn er ergens video's met extra uitleg of iets dergelijks?

Mercikes alvast!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Een te grote/kleine helm kan zelfs gevaarlijk zijn tijdens een valpartij.
Tevens dient een helm een goedkeuringslabel/sticker te hebben.

Vind het zelf wel een lastige. Want bij mijn oude helm had ik de Maat M en bij de nieuwe een maat L..

Je zegt wel een TE grote of TE kleine helm kan gevaarlijk zijn..
Ik denk dat 1 maat verschil nog altijd beter is dan je iemand die Maat M heeft een XL geeft om te gebruiken.
 
Ik denk dat 1 maat verschil nog altijd beter is dan je iemand die Maat M heeft een XL geeft om te gebruiken.
Dat denk ik ook, een helm kan beter te vast als te los zitten.
Te vast is natuurlijk niet fijn want je krijgt op den duur hoofdpijn van maar voor een passagier die hooguit een paar minuutjes achterop zit maakt dit denk ik niet zoveel uit.
 
Last edited:
Back
Top