This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Uitvallen scooter

Ardjan

Well-Known Member
Gister reed ik met mijn scooter vanaf een vriend naar huis toe, heeft altijd gewoon goed gelopen, maar gisteren hoorde ik ineens na paar kilometer bwooap en daarna viel die uit.

Hij startte wel meteen weer, maar na 3 meter was het weer bwooap, en viel die weer uit. Even paar meter gelopen en daarna deed die het weer, rustig (30) naar huis gereden en dat ging goed (800 meter).

Toen ik vanmiddag m'n luchtfilter loshaalde zag ik dat hier redelijk wat benzine/olie in zat, dit heb ik schoongemaakt.
Carburateur is 2 weken geleden schoongemaakt dus dat kan het haast niet zijn.

Set up is:

50cc standaard
12mm do
p1 vario
4 gram rolletjes
Yasuni R
Sproeier onbekend, niet naar gekeken met schoonmaken 8P

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt!

als er allemaal benzine en olie op je filter zat kan je beter gewoon even een nieuwe er in zetten, heb je je olie benzine gechekt? klinkt stom maar zo zie ik ze vaak.

vervang even je bougie.

Klinkt alsof je olie gewoon op is, of de carburateur is niet in orde cq vies. Check je olie en benzine dus zoals hertog al zegt, en als die ruim voldoende gevuld zijn, haal dan je vlotter er eens af, draai de sproeiers er uit en blaas ze door met een luchtpistool. Maak je luchtfilter ook even schoon en monteer alles weer netjes. Then try again.

Nee ik ben net niet zo dom dat ik niet kijk of mn olie en benzine op is, caburateur nu open gehad alles schoongemaakt en schoongeblazen, leidingen doorgeblazen, nu maar hopen dat het goed blijft gaan.

M'n olie is niet op, ik zorg altijd dat ik 'm 1x in de week volgooi, dan heb ik nooit het risico dat ik 'm leegrijd.
En zoals ik al zei, heb m'n carburateur al schoongemaakt en doorgeblazen.

Ik ga morgen even een nieuwe bougie halen, gewoon voor de zekerheid, dat zijn de kosten niet..

Tip wat voor één? Heb er nu een br8es (geloof ik).

als je oli op is gaat je scooter eerst gewoon uit als of er geen benzine meer in zit. ben zelf al 2x zo dom geweest dus spreek uit ervaring XD
(ik heb een sportstuurtje dus geen indicatie lampjes)