This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Uitlaat zelfde maar toch anders?

japser

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb al 3 jaar vrolijk rondgereden op mijn chipkey peugeot speedfight 1. Er zat een onbegrenste standaard speedfight uitlaat onder en ik ging zo'n 80 km/h.
Vorige week stopte hij er echter mee (ging soort van 4takten). Naar dealer geweest, katalysator zat los. Dus een andere 2e hands onbegrenste standaard uitlaat van speedfight eronder. Nu ging mijn scoot maar 65-70 op de teller, ook het verschil in trekkracht is goed te merken vanaf 35 ong. Ik terug naar dealer, maar die zegt dat deze uitlaat toch echt het zelfde moet presteren, omdat hij ook onbegrenst is. De piemel is eraf gehaald en vervolgens over het dichte gat terug gelast...
Uiterlijk ziet de uitlaat er dus pcies het zelfde uit...(zelfde model)
Hoe kan dit, en wat moet ik doen om weer net zo fijn te rijden als eerst?
 
Nooit precies te zeggen, maar ik zou de meest voor de hand liggende dingen gewoon even langs lopen:
- cilinder goed gemonteerd (pakkingen goed?)
- Ontsteking goed (ook bougie+kabel checken)
- carb goed (schoon? valse lucht?)
- rest van afstelling goed? (9 gram rollen, 70 sproeier?)

Mijn sf loopt met standaard afstelling en ontgrensde uitlaat rond de 90 op de teller.