Uitlaat opknappen

Gerbenn

Well-Known Member
Goedenaaf,

Nu post ik het hier want weet niet anders waar ik het kwijt kan.

Mijn Gianelliu Shot is nog geen half jaar oud en is al helemaal verroest en dergelijke. Nu maak ik veel km's en staat hij altijd buiten onder de kaport dus mocht het hard waaien en regenen, je kent het wel!

Vandaag een Gianelli Reverse demper erop gedaan wegens te hard geluid oude demper en looks, :winner: Maar wil ik zelf de uitlaat ook in orde krijgen. Ik heb hem toen die nieuw is wel eens in de blanke lak gezet.

Kan ik dit opnieuw doen?? Maar wat te doen om hem zo goed te krijgen zonder roest??

foto's zal ik morgen maken anders.

Gr gerbenn
 
Advertisement - register to remove this

Wat de lokale scooterboer doet is HG Roestreinier erop doen , in laten weken , afdoen met een natte doek , afdrogen , ontvetten , en dan blanke lak erover. 9 / 10 uitlaten zien er dan als NIEUW uit. Alle lassen blijven bewaard en zo. :)
 
Dus je beweert dat je met hg roestreiniger roest eraf kan halen ? Lijkt me sterk dat het beter werkt dan korrel 80 eroverheen :D

( ben zelf ah vakkenvuller, morge eerst eens kijken :p)
 
En waar is dat spul te krijgen?:D

Praxis

Dus je beweert dat je met hg roestreiniger roest eraf kan halen ? Lijkt me sterk dat het beter werkt dan korrel 80 eroverheen :D

( ben zelf ah vakkenvuller, morge eerst eens kijken :p)

Ja, niet alles natuurlijk. Met korrel 80 haal je ook het metaal weg. Waaronder de lasnaden die veel mensen mooi vinden. Waaronder ik. Alleen normale roest haal je weg , niet het hardnekkige bij de bocht. Dat staa vast. Pak daarvoor dan een stalen borstel oid.
 
met die roestreiniger haal je lang niet alle roest weg, ik heb dat spul thuis ook staan en dat werkt dus echt niet goed..
beter schuur je het gewoon op en breng je de lasnaden terug met een brandertje...
 
met die roestreiniger haal je lang niet alle roest weg, ik heb dat spul thuis ook staan en dat werkt dus echt niet goed..
beter schuur je het gewoon op en breng je de lasnaden terug met een brandertje...

Pokke werk. Dan heb je toch echt niet he goede spul thuis... Werkt toch echt perfect or. ;)
 
dikke lul 3 bier....

dat spul kan nooit goed werken , roest is geen laagje ofzo , roest zit in het materiaal zelf en vreet het min of meer langzaam weg , door dit spul erop te gooien haal je hoe dan ook nooit de roest weg , mischien de losse roest maar je zult hoe dan ook het materiaal moeten bewerken , slijpen schuren of wat dan ook om het roest eruit te krijg ,en dan nog ..
 
Roest verwijderen kan op verschillende manieren. Zowel via chemische oorlogsvoerings als met de goede oude staalborstel en schuurmachine. Alles hangt af van de graad waarin de roest gevorderd is en op welke legering (zuiver staal, gehard staal, chrome, ijzer-staal,...)

De chemische wapens:
  • roestverwijderaar die je kan krijgen in een doe-het-zelf-zaak (1,2)
  • citroensap (voor oppervlakkige roest) (1)
  • cola voor vijzen of klemmen in te laten weken (uiterst effectief!!!) (1)
  • lijnolie gebruiken om roest te voorkomen (gewoon oppervlakkig instrijken) dit kan ook roest losweken in milde mate (1,2)
De manuele wapens:
  • schuurpapier (1,2,3)
  • polierkussentjes (duur spul, wel effectief) (1,2,3)
  • staalborstel (2,3)
  • gasbrander: verwarm het object tot het opgloeit en doe er dan WD40 over. De olie trekt in de poriën van het metal => betere bescherming (2,3)
1: lichte roest die geen verdikking/ophoping van metaalroest veroorzaakt
2: lichte ophoping van roest tot net niet korstvorming
3: korstvormige roest die bijna van het metaal afbrokkelt

En als laatste natuurlijk als je echt zeker geen roest wil zien: koop telkens een nieuw onderdeel8P

Neen, eens de roest weg is gewoon om de 2 à 3 maand de uitlaat instrijken met een beetje motorolie, lijnolie zal mogelijks verbranden en lelijke brandplekken achterlaten... Veel succes en hopelijk ben je hier een beetje mee geholpen.
 
Back
Top