Uitlaat ophanging gescheurd:S

Mitchell_Neos

Well-Known Member
Hey

Van de week is mijn kwam k erachter dat mijn uitlaat los zat
nu blijkt dat bij mijn rechter carter 1 schroefgat van me uitlaatophanging
gescheurd is.

Hoe kan ik die oplossen ? of wordt het gwn een nieuwe carter helft halen?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

het beste is uiteraard om een ander carter te regelen , een compleet nieuw imitatiecarter kun je al kopen voor zo'n 40 euro..

gebruikt zul je ze ook wel kunnen vinden maar dan weet je niet wat je hebt natuurlijk , wel origineel.

en verder kan het MISCHIEN wel gerepareerd worden , kun je er niet een foto van maken eventueel?
 
€300,- ? Dacht het niet... Ik acht dat zo'n kleine carter helft van minarlli horizontaal kleine €40,- was als ik het niet mis heb. :) Alleen de lagers nog , €25 idd , en dan zelfmonteren. €0,- Hele dag ? Blok hangt binnen paar uur weer onder de scooter...

:)
 
€300,- ? Dacht het niet... Ik acht dat zo'n kleine carter helft van minarlli horizontaal kleine €40,- was als ik het niet mis heb. :) Alleen de lagers nog , €25 idd , en dan zelfmonteren. €0,- Hele dag ? Blok hangt binnen paar uur weer onder de scooter...

:)

Een krukas steken kost bij een dealer 250-300€, dus de carters verwisselen gewoon komt op hetzelfde neer ;) ALLES eruit en ALLES er weer in.

Wat is een paar uur dan? 4-5 uur vind ik een hele dag werk hoor :p
Als alles al in 1x goed gaat en je het al voorheen gedaan hebt kan het uiteraard sneller.


Ik wil niet negatief doen, het IS gewoon veel werk, "eventjes carters wisselen" vind ik een foute uitspraak, tenzij je in een scooterzaak werkt en het elke dag doet.
Die jongen denkt straks dat het net een vario wisselen is...
 
Een krukas steken kost bij een dealer 250-300€, dus de carters verwisselen gewoon komt op hetzelfde neer ;) ALLES eruit en ALLES er weer in.

Wat is een paar uur dan? 4-5 uur vind ik een hele dag werk hoor :p
Als alles al in 1x goed gaat en je het al voorheen gedaan hebt kan het uiteraard sneller.


Ik wil niet negatief doen, het IS gewoon veel werk, "eventjes carters wisselen" vind ik een foute uitspraak, tenzij je in een scooterzaak werkt en het elke dag doet.
Die jongen denkt straks dat het net een vario wisselen is...

Om eerlijk te wezen vind ik t geen slechte uitspraak... Zo moeilijjk is het echt niet. 4 - 5 uur is een halve dag. :* Wat het nog niet eens is. Wil niet opscheppen maar k heb binnen 2 - 3 uur een motorblok onder de scooter vndaan gehaad , gesplitst , goed inelkaar gezet , en er weer ondergezet. Waarom zou je ALLES eruit halen. Het is alleen cilinder spruitstuk , ontsteking en vario. Ja , ook de krukas , maar dat spreekt voor zich. :p
 
Om eerlijk te wezen vind ik t geen slechte uitspraak... Zo moeilijjk is het echt niet. 4 - 5 uur is een halve dag. :* Wat het nog niet eens is. Wil niet opscheppen maar k heb binnen 2 - 3 uur een motorblok onder de scooter vndaan gehaad , gesplitst , goed inelkaar gezet , en er weer ondergezet. Waarom zou je ALLES eruit halen. Het is alleen cilinder spruitstuk , ontsteking en vario. Ja , ook de krukas , maar dat spreekt voor zich. :p

Ja ik doe het ook wel in minder dan 3u, maar voor een leek duurt het al snel een dagje denks.

maar bon we gaan hier offtopic.
 
Mij lijkt toch 't beste dan om 't te lassen of gewoon een 2ehands blok MET krukas erin ergens zien te regelen voor 50 a 70 euro, is voor hem makkelijk...
aangezien ik denk dat als je zo'n vraag stelt, je waarschijnlijk ook niet vaak je blok hebt gesplitst ( lees 'ervaring hebt')

No offense :)

Als topicstarter dit wel kan zou ik idd gewoon voor een imitatie gaan, alleen wel ff mooi genaaid als je helften dan niet mooi gelijk zijn :p
kun je 't ook nog ff lekker laten vlakken :D
 
Back
Top