uitlaat op athena racing 50

tazmanian_devil

r&r tuning
hoi, ik heb sinds kort ene athena racing 50 cc (met vlinderpoort)

ik heb deze met een 19 mm carb en een yasuni r, maar hij loopt gewoon niet lekker ermee, het lijkt net of ik mn malossi sport 50 er nog op heb, alleen de gasreactie is beter, ik heb het gevoel dat die uitlaat het niet aankan

maar wat voor uitlaat moet ik er dan op doen (hij is standaard)

ik heb gesearched en dan gekeken wat de meeste op bijv mhr 50 doen std

sommigen zeggen gewoon een shot/r/nardo pijpje, maar dat heb ik dus al en dat loopt gewoon niet lekker,

anderen zeggen c16 maar het tegenargument daarop is dat de inhoud te groot is en je dus geen koppel meer overhoudt

en nog weer anderen zeggen c20 mar het tegenargument daarop is dat die weer te hoog toerig is

kortom wat kan ik nou het beste nemen op mijn cilinder
setup :

athena50 vlinder
19 mm
yasuni r
 
Advertisement - register to remove this

voor piaggio lc

maar een yasuni c16/c20 komen dus zowiezo niet in aamerking ?
want zon uitlaat is makkelijker 2ehands te vinden

dan een evo50/mhr50 eigenlijk wil ik dan toch een mhr omdat ik die gewoon veeel mooier vind
 
ik zou, als je voor echt prestaties wilt gaan, die mhr50 (team) pijp kopen,
maar ga je later nog een 70cc tje halen dan c16 (of als je erg hoogtoerig wilt gaan c20)
maar met een c16/c20 zal het nooit zo lekker lopen als met een 50 pijpje....:)
 
sja ik wil later idd nog met 70 cc gaan rijden, dus dan denk ik maar een c16 of zoiets een mhr 50/evo 50 is zo klein in bereik nlm

maar het is dus te verklaren dat ik met die athena niet boven de 90 op mn teller uitkomt met die r ?
 
Een c16 is heeft een te groot volume op een 50cc. Je verlaagt je koppel. Ik zie dat je het zelf al zegt. Maar dit is natuurlijk aan jouw de keuze.

Misschien ligt het aan je afstelling? Of je tellertje klopt best goed.
 
Back
Top