Uitlaat omlassen

sr-johan

Elite User
Hey,
Ik heb een sr2000, maar er zijn daarvoor bijna geen uitlaten te verkrijgen. Daarom wil ik een uitlaat van een minarelli scooter gaan omlassen. Dus ik zet mijn uitlaat bocht van mijn polini fucky op een andere uitlaat (bijv. bidalot s2).

Als ik heb gewoon goed las dan werkt zo'n uitlaat toch gewoon goed ofniet? Of verlies je dan vermogen?

Advertisement - register to remove this

Ik zou het iig uitbesteden aan een bekwame lasser.

Het is vrij moeilijk om bij het lassen geen rare naden, putjes en troep aan de binnenkant te krijgen (dit verstoord het expansie effect namelijk).

Verder zou ik zorgen dat er niet al te rare bochten onstaan, kan nooit goed zijn :p

Er zijn hier wel wat mensen op het forum die zelf uitlaatjes bouwen, daar zou je het es aan kunnen vragen.

wat heeft dat nou voor nut als je de uitlaatbocht overneemt van die funky. Kan je beter een c16 compleet om laten lassen. (heb ik ook wel eens naar geinformeerd toen ik nog met gilar reed, dat is wel goed te doen)

ps als je een bida S2 wil kan je net zo goed een Yas R nemen, die zijn zonder aanpassingen voor morini te krijgen.

Originally posted by Lennox
wat heeft dat nou voor nut als je de uitlaatbocht overneemt van die funky. Kan je beter een c16 compleet om laten lassen. (heb ik ook wel eens naar geinformeerd toen ik nog met gilar reed, dat is wel goed te doen)

ps als je een bida S2 wil kan je net zo goed een Yas R nemen, die zijn zonder aanpassingen voor morini te krijgen.
Ja, is gewoon een voorbeeld van die bidalot. Maar waarom zou je die uitlaat bocht van een polini fucky kunnen er niet opzetten. Die bocht maakt denk niet gigantisch veel uit in toeren verlies.

Het gedrag vd uitlaat wordt ook bepaalt door de bocht lengte en doorsnede.

Ik denk dat die funky bocht vrij smal is. Je kan dus beter een stuk wegnemen/ombuigen/er tussen zetten in de bocht vd uitlaat die je er onder wilt hebben ipv een andere bocht erop planten.

Originally posted by sr-johan
Ja, is gewoon een voorbeeld van die bidalot. Maar waarom zou je die uitlaat bocht van een polini fucky kunnen er niet opzetten. Die bocht maakt denk niet gigantisch veel uit in toeren verlies.

kijk maar eens goed naar die bocht, ik heb hem ook hier liggen. Echt een eersteklas kutpijp. En natuurlijk maakt dat wel uit voor je prestaties.

Hoi
ik wil ook mijn uitlaat laten omlassen
Mijn sito+ van men vorige brommer past op mijn nieuwe, want het is zelfde motorblok :)
MAAR hij raakt bij het minste de grond als ik een bochtje of klein bultje pak, waar de uitlaat naar boven gaat zal ik maar zeggen,
is dat mogelijk om, kzal maar zeggen die uitlaat wat naar boven te brengen ofzo??
mss vage uitleg, heb er denk wel foto van getrokken, maar met gewoon fototoestel dus kmoet rolletje nog ontwikkele
alvast thx

Back