uitlaat mooi maken

svarrio

Well-Known Member
Ik heb hier een erg verroeste uitlaat liggen en wou die graag mooi maken. Nu las ik ergens dat als je hem ontkoolt met een brander dat dan ook meteen alle roest ervan af is. Is de roest er dan zo ver af dat je hem niet meer hoeft te schuren of moet je dan nog steeds schuren maar een stuk minder of moet je hem nog steeds een hele tijd schuren???
 
Advertisement - register to remove this

nieuwe kopen is een stuk makkelijker...

ontkolen is erg moeilijk , of je moet het al doen met een autogeenbrander mischien.
 
maar hoe zit het dan met de roest want heb een verroeste pijp hier liggen en als ik die al een hel eind schoon kan krijgen op een makkelijke manier dan ga ik het niet moeilijk doen
 
gewoon slijpen , borstelen en schuren..

daar ontkom je echt niet aan.
roest zit IN het materiaal , en er dus niet alleen op.
daarom snap ik ook niet waarom je niet gewoon een vertrouwde nieuwe pijp neemt ;)
 
Ik heb mijn uitlaat gewoon gepolijst/borsteld met een soort van ronde staalborstel op de boormachine.
Werkte goed!:) Hij is niet als nieuw maar hij was gewoon weer mooi bruin:D
 
En daarna nog gedaan met lak of olie?? ik heb namelijk gehoord dat als je zwarte lak gebruikt van motip dat hij er zo vanaf is. Klopt dit??? leek me namelijk redelijk sterk
 
om goed te zijn zou je hem moeten opschuren en daarna in blank lak zetten ( hitte bestendig), en dan om de week goed proper maken...
 
om goed te zijn moet je na elk ritje gewoon netjes wd40 bijvoorbeeld, aanbrengen op heel de uitlaat
 
En er is dus geen lak ofzo die hem gewoon voor altijd beschermd maar je moet hem dus na elke keer inspuiten???

ik denk het niet, keb ook da probleem
Beschermlaag begint der al mee af te komen bij mij..

Het beste wat je kan doen is elke keer als het nat was, ffjes drogen..
Ook staalwol gebruiken om zachtjes de roest te verwijderen..

Meer kan ik ook niet doen..
 
nee dat bestaat niet,

zeker als je in de winter rijd spat het zout er tegen en zout is helemaal erg maar als de wind waait zand dus na een tijd is de bescherming er af.

maar als je zorgt dat je hem een weekje even elke dag in smeert of doet.

daarna een dag pakken en dat iedere keer.

zo kan je hem lange tijd netjes houden
 
laten parel stralen > met autogeen brander er overheen > blanke lak (hitte bestendig) en klaar.

Kan zijn dat je het de eerste keer niet lukt of 2,3,4 maar zo moet het wel;) en anders nieuwe kopen!:p

of helemaal zwart spuiten!;)
 
Rust o leum of ninja hittebestendig is daadwerkelijk wel beter, maar motip hittebestendig of colorworks is idd niet wat.
Wat wel zo is dat hittebestendige lak ook niet goed tegen vocht kan, aan de ene kant word de lak heel warm door de uitlaat, aan de andere kant koelt het af door het water, wat dus tot gevolg heeft dat de lak d'r zo afgeknapt is.
 
Rust o leum of ninja hittebestendig is daadwerkelijk wel beter, maar motip hittebestendig of colorworks is idd niet wat.
Wat wel zo is dat hittebestendige lak ook niet goed tegen vocht kan, aan de ene kant word de lak heel warm door de uitlaat, aan de andere kant koelt het af door het water, wat dus tot gevolg heeft dat de lak d'r zo afgeknapt is.

en da is dus wa der bij mij gebeurt..
 
ninja lak vond ik ook niet echt geweldig eigenlijk , gewone motip lak bleef bij mij net zo goed zitten.

maar al met al blijft niks perfect zitten.
 
Back
Top