This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Uitlaat mooi houden

Tuurlijk mag moeite voor scooter wel. Mar ik heb nu dus net ene scoot gekocht en die gast heeft em 1 x ingemeert met een soort olie wete niet wat. Maar dat ding roest alleen ergens helemaal onderaan. Vraag me af wat voor sort olie ie heeft gebruikt. Stuur em nog wel ff een sms.
 
lijnolie

je kan er best lijnolie opsmere, dat doen de schippers op hund dek an geloof me eens da dat erop zit roest dat nimeer,gebruik het ook zelf
 
ik heb eens gehoord, stukje gaan rijden en dan wanneer de uitlaat nog warm is met vaseline instrijken. schijnt perfect te zijn
 
Klopt, pijp is heet olie komt erop en zet zich gelijk vast "hecht zich meteen aan de pijp" dit heeft veel meer effect dan dat je je uitlaat gewoon droog insmeert met olie als dat ding steenkoud is.

Inprincipe maakt het echt niet zo veel uit met welke olie je je pijp ismeert... "het principe blijft hetzelfde" vuil afstotend als functie.
Je kan Shell olie bussen gebruiken, of hele dure castrol A747 of zelfs WD40
 
Ik heb vandaag voor 1 tientjes
een verroeste shot gekocht eve helemaal opschuren met korrel
400 gasbrander over de lasnade heen blanke lak nieuw dempwol enja hoor
80 euro gaat die weg!

altijd een leuk zak centje!
 
mooi

heb daarnet ook men uitlaat een opnkap beurtje gegeven. vind het wel mooier nu met de wd40 erop maar het spel begon heel hard te roken dus heb ik alles direct open gesmeerd. Is die nu goed ingebakken of niet want ik vertrouwde het niet echt, je weet maar nooit of ie in de fik vliegt.
 
el bandino said:
voor wie het vet wil, laat hem chromeren

ja maar als je uitlaat volledig roest is en je hem dan laat chromeren , schoon chroom zal het niet zijn hoor, zelfs niet in een chroom bad, ik denk zelf dat men dit niet zal doen, als je uitlaat wilt late chromere moet het al een (bijna)nieuwe zijn en niet een half 'verslete' uitlaat ...
 
AirWolf said:
Als je ene chrome uitlaat hebt en je doet het zelfde dan blijft ie dus gewoon chroom?
ik heb nu ook een chrome uitlaat en als je die gewoon goed verzorgt en regelmatig eens met de nodige producten opkuist , zal je geen enkel roestvlekje vinden... maar een chrome uitlaat zou ik toch niet gaan behandelen met olie ...
 
green&white said:
ik heb nu ook een chrome uitlaat en als je die gewoon goed verzorgt en regelmatig eens met de nodige producten opkuist , zal je geen enkel roestvlekje vinden... maar een chrome uitlaat zou ik toch niet gaan behandelen met olie ...


ik gebruiikte altijd wd40, ging mooi
 
hij zou wel op beide bedoelen, wd40 wil idd goed werken op gewone en chrome uitlaten, een chrome uitlaat met olie insmeren lijkt me ni geweldig voor de glans, dan is wd40 wat een transparante vloeistof is toch beter geschikt
 
maximalistixx said:
hij zou wel op beide bedoelen, wd40 wil idd goed werken op gewone en chrome uitlaten, een chrome uitlaat met olie insmeren lijkt me ni geweldig voor de glans, dan is wd40 wat een transparante vloeistof is toch beter geschikt

idd, hij glom iets minder maar het vuil kreeg je er wel makkelijker af(brand er niet zo vast in)