Uitlaat mooi houden

stefaaaan

Well-Known Member
Hallo ik heb de search al gebruikt maar kwamen niet egt goede topics uit. Ik heb een Gianelli shot.


Ik wil deze uitlaat mooi houden, dus niet helemaal opnieuw spuiten ofzo maar moio houden, moetk da alleen doen door hem in te smeren met olie na het rijden ?

Alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je kunt hem ook ff met een doekje goed poetsen en dan met BLANKE LAK inspuiten. Dit gaat het roesten tegen, maar je moet het wel bijhouden 1 a 2 keer per week.
Zo blijft je uitlaat zo goed als nieuw.
 
peugeotliessel said:
Je kunt hem ook ff met een doekje goed poetsen en dan met BLANKE LAK inspuiten. Dit gaat het roesten tegen, maar je moet het wel bijhouden 1 a 2 keer per week.
Zo blijft je uitlaat zo goed als nieuw.


veel mensen verkijken zich vaak op hittebestendige lak....

je moet hem wel van te vore bakken.

anders word de lak simpel weg tijdens het rijden zacht en komt er allemaal zand op....waardoor er toch weer roest onstaat.
 
Raym0nd said:
veel mensen verkijken zich vaak op hittebestendige lak....

je moet hem wel van te vore bakken.

anders word de lak simpel weg tijdens het rijden zacht en komt er allemaal zand op....waardoor er toch weer roest onstaat.

Daarom moet je het ook meerdere keren per week bijhouden, het liefst iedere keer na het rijden maar dat doe je toch alleen maar op het begin omdat je er daarna geen zin meer in hebt. :+

Maar gewoon optijd weer schoonpoetsen met een schone doek en opnieuw inspuiten en hij blijft gewoon perfect mooi.
 
peugeotliessel said:
Daarom moet je het ook meerdere keren per week bijhouden, het liefst iedere keer na het rijden maar dat doe je toch alleen maar op het begin omdat je er daarna geen zin meer in hebt. :+

Maar gewoon optijd weer schoonpoetsen met een schone doek en opnieuw inspuiten en hij blijft gewoon perfect mooi.


:X zand kan je er niet afpoetsen omdat het in de lak gebakken zit.... :+
 
Raym0nd said:
:X zand kan je er niet afpoetsen omdat het in de lak gebakken zit.... :+

Weet niet wat voor zand ze bij jullie hebben.... :)

Maar hierdoor blijven de pijpjes altijd zeer lang mooi. (zonder zand) +ralf+

Maar wat bedoel je eigenlijk precies met de blankelak inbakken?? Hoe pak je dit aan?
 
peugeotliessel said:
Weet niet wat voor zand ze bij jullie hebben.... :)

Maar hierdoor blijven de pijpjes altijd zeer lang mooi. (zonder zand) +ralf+

Maar wat bedoel je eigenlijk precies met de blankelak inbakken?? Hoe pak je dit aan?

Eerst gaan rijden dat de uitlaat warm is en dan blanke lak eroverheen spuiten ? En meerdere keren herhalen. iig dat dacht ik ..
 
Jz. said:
Eerst gaan rijden dat de uitlaat warm is en dan blanke lak eroverheen spuiten ? En meerdere keren herhalen. iig dat dacht ik ..

Ahzo, ja is een goede methode. Vind het zelf ook mooier uitzien als inbakken met olie.
 
peugeotliessel said:
Weet niet wat voor zand ze bij jullie hebben.... :)

Maar hierdoor blijven de pijpjes altijd zeer lang mooi. (zonder zand) +ralf+

Maar wat bedoel je eigenlijk precies met de blankelak inbakken?? Hoe pak je dit aan?


ik leg uit...

je spuit je uitlaat netjes in de blanke lak ...laat hem drogen.

als je gaat rijden word de lak weer zacht en komt er zand op je uitlaat en dat blijft in de lak zitten en word lelijk :)


dus je moet zorgen dat de lak al goed warm is geweest voordat je echt gaat rijden.
 
Ik heb het gedaan nadat ik de naden had terug gebracht met de brander..
De uitlaat was toen nog heet dus meteen ingespoten :)
 
AirWolf said:
En dan gewoon schoon blijfen poetsen met een doekje als je hebt gereden ofzo? Lijkt me ebst verrot om ene uitlaat goed te houden...


Je moet gewoon altijd je uitlaat onderhouden na het rijden. de ene persoon doet dit na iedere rijbeurt.. en de ander doet dit gewoon na een weekje rijden b.v in het weekend zodat die er weer tegen kan..

De mijne ziet er nu zo uit >>

attachment.php


De uitlaat heb ik eerst kaal geschuurd met Scotch..
Daarna met een gewone gasbrander die naden ff afgegaan , en daarna blanke lak toen die nog heet was..
maar er moet nog iets aangepast worden, tevens is het demoertje ook gepolyst "vrij oude foto t.o.v de staat waarin die nu is" alleen je moet je uitlaat gewoon in blijven smeren met olie.. gewoon op een doek kwakken en dan lkkr over die hete pijp gaan, geloof me dan blijft die mooi ;)
 
ik maak em altijd schoon met een schone doek, daarna spuit ik em helemaal in met gewone siliconenolie, en daarna wrijf ik dat er een beetje in met en andere doek:)
daarna nog ff rondje knallen zodat het pijpje heet word en de siliconenolie erin kan trekken en klaar is kees:)
werkt perfect voor mij..
 
Back
Top