uitlaat keuze!:S?!??andere tips zijn ook goewd!

peugeot vivacit

Well-Known Member
heey ik heb een peugoet vivacity(sportmodel maar dat maakt voor het blok nie uit:()
en ik wil af van die standaart uitlaad.\
ik heb mijn vario-ring verwijdert en alle begrenzers er uit gehaalt.
nu wil ik een nieuwe uitlaat ik heb een budget tot €200,-
wat raden jullie aan of af???

ook zou ik mijn scoot graag beter willen laten optrekken een nieuwe uitlaat scheelt al heel wat maar hebben jullie ook nog andere tips???
alle tipz zijn welkom!

ik hoop dat ook alle andere vivacity gebruikes iets aan jullie reactie zullen hebben!

bij voorbaad dank!

VSX

owjah ik wou nog ff zegge dat mn scoot nu tegen de 80 loopt

weten jullie goede rolletjes in de winkel werd 9 gram me aan geraden is dit niet wat zwaar???:S:S:S
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

niet aleen kijken ook helpen :p :p :p

peugeot vivacit said:
heey ik heb een peugoet vivacity(sportmodel maar dat maakt voor het blok nie uit:()
en ik wil af van die standaart uitlaad.\
ik heb mijn vario-ring verwijdert en alle begrenzers er uit gehaalt.
nu wil ik een nieuwe uitlaat ik heb een budget tot €200,-
wat raden jullie aan of af???

ook zou ik mijn scoot graag beter willen laten optrekken een nieuwe uitlaat scheelt al heel wat maar hebben jullie ook nog andere tips???
alle tipz zijn welkom!

ik hoop dat ook alle andere vivacity gebruikes iets aan jullie reactie zullen hebben!

bij voorbaad dank!

VSX

geef me raad!
 
jah zelf heb ik altijd zoiets met die sport vario dat je r maar weinig mee opschiet t toerenverloop is wat beter trekt iets beter op maar als je harder wil zou ik voor een mhr vario gaan vink toch net wat meer nut hebben...
 
of als je niet iedere keer van die kleine stapjes wil maken, maar gewoon in een keer een wat grotere stap, zet er een dr70 op. trekt goed, en met je standaard uitlaat valt het ook niet op. en je kunt gewoon met je 12mm blijven rijden. (wel grotere sproeier). en zo'n dr is nog goedkoper dan een "snelle" uitlaat.
 
wat bedoel je, of het frame enzo dat aankan?
dat gaat makkelijk. je moet niet verwachten dat zogauw je naar het gas kijkt je al met noodsnelheid op je achterwiel zit. dat valt hartstikke mee:pje frame kan het makkelijk hebben.
ook je stnd krukas kan een dr70 makkelijkhebben
 
valt me mee

dat valt me mee niet verwacht ik had edacht dat ik met 70cc na een jaareje alleen nog maar rondjes kon rijden
hoe snel zou hij gaan met 70cc???
heb je ook andere tips zodat die peugeot sterker word en beter trekt??
 
een viva city 100cc is exact hetzelfde op de teller en blok na , dus hij kan het zeker aan...

dat een brommer scheef gaat staan ligt niet aan het vermogen iig...

ik zou idd ook gewoon een 70cc gietijzer pakken ,DR of Polini oid , dan kun je met std spul en uitlaat gewoon lekker optrekken en ook nog wel een leuke snelheid halen en het valt niet zo op. een andere uitlaat op een Peugeot trekt meestal juist minder , een Peugeot is namelijk een erg laagtoerig blok , ga je er een andere uitlaat onder gooien zal die meer toeren draaien dan waar het blok en cilinder voor gemaakt zijn en krijg je eerder minder koppel (op laag toeren) dan meer , dan ga je veel meer toeren draaien voordat je vooruit gaat en dat is niet beter. en een std vivacity onbegrensd loopt zo al 80/85 op de teller , sommigen nog wel sneller , als je het maar goed doet en dan trekt ie al lekker , dus laat staan met 70cc ;)
 
bedankt melf

melf mn scot loopt nu tegen de 80 zou je me alle begrenzingen kunnen vertellen die ik her uit kan halen???
ik heb trouwens een vivacity vsx

op mn sccot staad niet vivacity maar het is wel een vivacity toch?? of niet!

iedereen bedankt voor de tips please geef me nog meer tips ik ben ook geintresseerd in optic tunig dus daar kan ik ook tips over gebruiken!
 
de begrenzers van een Peugeot zijn :

buisje op de uitlaat (dichtlassen)
variobegrenzing , de platen , het beschermkapje en de o-ring er ook af
sproeier kan gewoon std blijven , wel de luchtsproeier op 1,5 zetten
luchtfilter gewoon std laten
en ik gooi er meestal ZWAARDERE gewichten in , Peugeot staat namelijk std erg licht op de gewichten , meestal iets van 10/10,5 gram , zo komt het vermogen ook vaak beter op de weg.
 
welk buisje??

welk buisje??
bedankt voor al die dingen
maaer zou je ze ook eens helder overzichtelijk en duidelijk willen opschrijven dan kunnen meer mensen die het zelfde type scooter hebben er nog meer aan hebben!

p.s. ik heb nu 9 grams rollen er in gemaakt zou dat voldoende zijn?
 
dat is een kwestie van proberen , ik zet in zo'n 90 % van de scooters die ik sneller maak (peugeot) zwaardere dan 9 gram....

tis al erg duidelijk , als je dit niet begrijpt moet je niet aan scooters klooien..
 
hey ik heb nog een mooie Yasuni R tekoop...als nieuw..1 maandje oud...
reageer maar

maare dr zit trouwens ook nog een plaatje in je koppeling en je inlaat in je blok is ook kleiner dan bij andere merken...en je blok en je krukas kunnen alles makkelijk aan...kijk maar naar mijn setup en ik heb nog originele krukas en vertanding...en dat met een cilinder van 14000 p/m
 
Back
Top