uitlaat bout gebroken

runnner

Well-Known Member
ik ben net op de rollen geweest alleen boete gehad voor geluid <begrenzer niet gevonden> maar ik dus ff me uitlaat er af gehaalt net en zie ik dat bij de cilinder waar de uitlaat met 2 schroefjes vast zit dat ie nog maar met 1 vast zit de anderen is gebroken en er kan nu dus geen bout meer op wat kan ik hieraan doen of kan ik hem gewoon weer met 1 vast zetten?
 
Advertisement - register to remove this

dan sluit je uitlaat niet meer helemaal goed af waardoor je dus weer een stuk meer geluid krijgt
beter probeer je die bout er uit te krijgen en dan goed vastzetten
 
er zit uitwendig schroefdraad daar moet je dus een moer op draaien en als je hem uitboord en schroefdraad tapt dan krijg je inwendig schroefdraad en kan er dus geen moer op. mischien dat ik er dan een bout zonder kop in kan draaien waar ik dan een moer op kan draaien. en weet iemand mischien wat ik nodig heb om schroefdraad te tappen en waar ik het kan halen alvast bedankt
 
Die kun je er toch gewoon uitdraaien volgens mij is dit alleen stukje draadeind probeer het anders met griptang of water pomptang
runnner said:
er zit uitwendig schroefdraad daar moet je dus een moer op draaien en als je hem uitboord en schroefdraad tapt dan krijg je inwendig schroefdraad en kan er dus geen moer op. mischien dat ik er dan een bout zonder kop in kan draaien waar ik dan een moer op kan draaien. en weet iemand mischien wat ik nodig heb om schroefdraad te tappen en waar ik het kan halen alvast bedankt
 
je kunt er toch later een een tapeind in zetten? zo zit het origineel ook hoor..

@ krevan , de bout knapt niet zomaar af , meestal zit ie echt vast , dus is uitboren de enigste mogelijkheid..
 
-Zorg eerst dat je afgebroken draadeind GOED vlak is
-Daarna pak je een centreerpunt, en sla je precies midden in een puntje
-die boor je uit met 2mm boortje
-daarna pak je een 4 mm boortje
-daarna een 6 mm boortje
-Pak nu de 1 e tap , die draai je er met een beetje kracht zo in om elke 1.25 slag 0.25 slag terug draaien "om de spaan te breken"
-Nu pak je de 2 e tap en doe je exact hetzelfde
Als laatste pak je de tap waar geen cijfer opstaat (de scherpste dus) en die draai je ook weer 1.25 slag en 0.25 slag terug

nu moet je schroefdraad weer 100% in orde zijn.
 
als je 6mm boort komt het niet goed , je draad is immers m6 , als je toch naar de Gamma gaat ga dan ook even een 4,7 boortje kopen , dan is het goed.

je bent dus nodig :

centerpoint (om puntje in te slaan)
boormachine ;)
boortje 4,7 en 2/3mm ongeveer
tap m6
tapgereedschap
tapeind m6 (wel goede kwaliteit nemen!)

daarna even uitblazen , niet te diep boren , 1,5 is ongeveer wel genoeg
en daarna even uitblazen
 
Back
Top