Uitlaat aerox raar geluid

friso

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb sinds twee maanden een gloed nieuwe aerox, maar ik kom net terug van 2 weekjes vakantie en ik reed een rondje en elke keer als ik mn gas los liet hoorde ik na een tijdje een soort van zucht uit mn uitlaat komen:?
ik heb er toen even naar gekeken, en als ik mn hand achter mn uitlaat houd voel je af en toe ook dat hij een zucht er uit blaast. de rijprestaties zijn niet slechter ofzo maar ik zou graag weten wat dit zou kunnen zijn.

ook als ik in mn uitlaat kijk zie je het een beetje rood gloeiend daarbinnen.. (als ik net een rondje heb gereden en hij warm is) misschien is dit normaal, heb er eigenlijk nooit opgelet.

Ik heb nog nooit wat aan mn scooter gedaan (niet opgevoerd) en is gewoon in onderhoud bij de dealer, er staat pas 1150 km op.

groet
 
Advertisement - register to remove this

hoogstwaarschijnlijk is dat de katalisator , deze word erg heet , en kan dus gaan gloeien , wat er ook vaak mee gebeurd is dat de katalisator kapot gaat , door te heet worden. de kans zit er dus in dat ie kapot gaat.

mja , daar zou ik me nu nog geen zorgen over maken , als ie begint met inhouden oid kun je daarmee naar je dealer gaan , normaal gesproken valt dat onder de garantie.
 
Back
Top