uhm hoe komt dit erop

T1m0thy

Well-Known Member
heuj

ik has me scooter helemaal opgeknapt * een brom scooter* ook geel kenteken
hij reed altijd lekker , en trok als een gek op
alleen nu had ik een ongeluk gehad waar me uitlaat van me cilinder afgerukt was
en nu keek ik en zat er een ******* snor cilinder onder
maar met deze setup liep die wel lekker : rode drukveer , en 3,6 gram rollen
alleen nu wil ik dus een brom cil erop zetten maar welke afsatelling moet in ongv. aan denken ?

gele druk veer , rollen 4,2 ?
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor scooter is het? Want niet altijd zijn de cilinders verschillend namelijk van een brom of een snor versie...

Over de afstelling zijn geen standaard uitgangspunten, gewoon een beetje trial and error eigenlijk en dan als basis je huidige afstelling nemen..
 
er bestaan geen snor cilinders voor minarelli horizontaal..

de standaard uitlaatpoort heeft een vrij nauwe vorm , en zo wel veel meer cilinders..

MAAR dat wil niet zeggen dat ze niet snel lopen oid , want die "vernauwing" gaat het niet eens zo zeer om , het meeste gaat het om de openeningsduur van de poorten , oftewel de poorttiming!

deze vernauwing weghalen heeft dan ook geen enkel effect..

alleen bij redelijk extreme tuning zal die enigzins kunnen belemmeren..

waarchijnlijk is er bij jou gewoon een slome imitatie cilinder op gekomen , ik heb hiervan genoeg gezien die gewoon vrij slecht zijn ,mja , daar is de prijs dus ook naar..
 
het was ook geen nieuwe fox hea t is een 2de hands die ik ergens voor een leuk prijsje mee genomen heb,

er was wel mee gerotzooid maar dat vond ik nie zo erg , ik heb nu 50 cc van me phantom erop gezet daarlijk even afstellen en kijken wat het resultaat is

een snor mina heeft een hele slappe drukveer , geknepen uitlaat en lucht toevoer , slappen trekveren etc
als ik me dat goed herinner maar er was ook iets met de uitlaat poort of zat er nou in de uitlaat een half maantje ?
 
ja maar waarin :p
uitlaat of cilinder want mijn andere 50 cc zit dus een volledig ronde uitlaat poort

wat voor nut heeft het nou want met deze cilinder rijd dat blok met dezelfde uitlaat en 12 mm carb en iets adere afsteling 90 , ik heb deze afstelling ook geprobeerd op m;n fox maar die vond dat niet zo leuk
 
er zijn verschillende cilinders ,de originele cilinders hebben een halfdichte uitlaatpoort ,sommige imitatiecilinders ook..

sommige IMITATIE cilinders hebben een ronde poort..

echter boeit dit geen ruk of het nou halfrond of rond is...

en een afstelling is NOOIT hetzelfde..
 
een minarelli snor uitvoering (bijv. neo's) heeft gewoon een std brom cilinder die ergens anders geknepen word.

ja maar in een snor neo's heeft toch ook andere carters? met zoon "drempeltje" waardoor er niet meteen een dr70 op geschoven kan worden, Waarom is dat dan?

(sorry dat ik m hier vraag maar jullie waren toch al erover bezig :D )
 
Back
Top