type 3 50cc setup

rzo050

New Member
Hallo,
ik heb nu een type 3 50cc helemaal origineel. Loopt nu ongeveer 65/70! Ik heb 2 vragen: Ik wil mijn type 3 graag tunen en mijn eerste vraag was wat voor snelheden ik kan maken met deze setup (die ik wil kopen) en of jullie nog dingen aanraden te veranderen?

Mijn 2de vraag: Ik heb gehoord over een secundaire vertanding, snap wel een beetje hoe het zit, maar zit die al in de type 3 en als niet, zou ik er een kopen?
Bedankt!

Mijn setup die ik wil kopen:
dr70cc
19mm carb
yasuni R
polini hi speed
carbon membraanplaatjes
 
Advertisement - register to remove this

Voor een dr70 heb je geen andere vertanding nodig ,
en ik zou ook het originele luchtfilter behouden .
De setup die je wilt kopen is wel een leuke set, zorg wel dat je een originele Dellorto of van een ander goed merk koopt en geen replica 19 mm carb, of je krijgt er een berg afstel ellende gratis bij. Een 17.5 mm carb is makkelijker af te stellen dan een 19 mm, neem dat advies ook mee.
Goed afgesteld zou deze setup denk wel rond de 90 - 100 moeten kunnen lopen.
 
dankje!
dus zou ik een 17,5 mm of 19 mm carb nemen?
Post automatically merged:

En denk je dat er ook nog een 90cc in kan of raad je dat niet aan?
 
dankje!
dus zou ik een 17,5 mm of 19 mm carb nemen?
Post automatically merged:

En denk je dat er ook nog een 90cc in kan of raad je dat niet aan?
Ik zou de 17.5 mm carb nemen aangezien die goed werkt op de dr70, een 19 mm is iets '' te'' en zal daarom moeilijker af te stellen zijn.
Daar naast past de 17.5 beter op het standaard luchtfilter.
Qua winstprestraties ga je niet veel merken tussen een 17.5 en een 19 mm dus dat zegt al genoeg.

Ik heb geen ervaring met een 90cc op piaggio aangezien ik meer met Minarelli horizontaal bezig ben ,
90cc lijkt me wel wat meer preciezer werk dus dat zou ik niet aan raden.
de Dr70 is makkelijker en ook goed slijtvast dus goed voor dagelijks gebruik.
 
Back
Top