type 1 frame, type 3 kappen

jayvanveen

Member
hallo iedereen, ik vraag me af of ik type 3 kappen etc. Alles van een type 3 behalve het frame op een type 1 frame kan zetten. heb wel ergens gelezen dat het oude type cups zijn enz.
 
Advertisement - register to remove this

Yep! Type 3 kappen passen gewoon op een type 1 en vice versa. Voorvorken zijn wel idd verschillend tussen die van een type 1 en een type 2/3 (type 2/3 hebben bredere cups t.o.v. die van een type 1)
 
Yep! Type 3 kappen passen gewoon op een type 1 en vice versa. Voorvorken zijn wel idd verschillend tussen die van een type 1 en een type 2/3 (type 2/3 hebben bredere cups t.o.v. die van een type 1)
dus als ik een type 1 voorvork eronder gooi, kan een type 3 stuur erop en type 3 velgen?
en oja waar staan de type 1 framenummers?. niet zoals bij een zip onder je treeplank toch?
 
Hij stuur fotos van een willekeurig frame nummer?
nee foto is van de nummers van het type 1 frame, alleen dacht ik dat alle framenummers rechtsonder je treeplank zaten, bij deze foto is dat niet
ik heb een foto erbij gedaan
Post automatically merged:

Is er trouwens iets qua verschil in type 1/3 carters
 

Attachments

  • 8D0EAC4C-7DDF-4225-B2A1-84E2A63AE1D8.jpeg
    8D0EAC4C-7DDF-4225-B2A1-84E2A63AE1D8.jpeg
    163.9 KB · Views: 6
Last edited:
dus als ik een type 1 voorvork eronder gooi, kan een type 3 stuur erop en type 3 velgen?
en oja waar staan de type 1 framenummers?. niet zoals bij een zip onder je treeplank toch?
Velgen van een type 3 zullen (waarschijnlijk) niet passen in een voorvork van een type 1. Velgen van een type 3 zijn ietsjes breder namelijk dan die van een type 1 waardoor deze niet tussen je voorvork past.

Is er trouwens iets qua verschil in type 1/3 carters
Geen verschil in carters. Wel in de overbrenging (specifiek de koppeling).
 
Velgen van een type 3 zullen (waarschijnlijk) niet passen in een voorvork van een type 1. Velgen van een type 3 zijn ietsjes breder namelijk dan die van een type 1 waardoor deze niet tussen je voorvork past.


Geen verschil in carters. Wel in de overbrenging (specifiek de koppeling).
is het dan mogelijk overbrenging etc te mixen?
 
Overbrenging (en dan met name de koppeling, vario mogelijk wel) is zeker niet te mixen tussen een type 3 en een type 1. Dunno wat voor blokkie je momenteel hebt, maar als het van een type 3 afkomt zou ik vooral de type 3 overbrenging blijven gebruiken om hoofdpijn te voorkomen :)
 
Overbrenging (en dan met name de koppeling, vario mogelijk wel) is zeker niet te mixen tussen een type 3 en een type 1. Dunno wat voor blokkie je momenteel hebt, maar als het van een type 3 afkomt zou ik vooral de type 3 overbrenging blijven gebruiken om hoofdpijn te voorkomen :)
ja heb een hele type 3 staan met wok en geen bloknummers, nu heeft iemand een type 1 frame met leeg carter (en nummers) voor me, op gele plaat. is het slim om dit te kopen of ga ik meer moeten kopen dan dat ik verwacht
 
ja heb een hele type 3 staan met wok en geen bloknummers, nu heeft iemand een type 1 frame met leeg carter (en nummers) voor me, op gele plaat. is het slim om dit te kopen of ga ik meer moeten kopen dan dat ik verwacht
Dat ligt er een beetje aan wat je er mee wilt doen denk ik. Wil je die type 3 verder gaan gebruiken of wil je alles gaan bouwen onder die type 1 frame? Beide heeft zijn voor en nadelen namelijk.
 
Meest makkelijke (en tegelijk dan ook het meest risicovolle) manier is om de type 3 blok eronder te gooien. Maar besef dan wel dat je mogelijk de sjaak bent als ome agent de bloknummers gaat controleren (nou heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt, hooguit dat ze de framenummers controleren, maar je zult er net een treffen die dat wel controleert..).

Voordeel hierbij is dat je wel je type 3 achtervelg kunt behouden. Je moet dan alleen nog "even" een type 1 voorvelg+vork vinden. Dit is dan ook een nadeel van deze manier. Type 1 vorkjes zijn redelijk schaars, kan dus even duren voordat je er een vind (dat geldt ook voor de balhoofdlagers, was voor mij even wat speurwerk destijds om een nieuwe setje te vinden). Type 1 voorvelgjes kun je denk ik makkelijker vinden (deze kun je herkennen aan de smalle velg + balhoofdkogels (als die er nog inzitten) in de velg aan beide kanten.

Voor de rest is het eigenlijk redelijk plug 'n play qua subframe/elektra.
 
Meest makkelijke (en tegelijk dan ook het meest risicovolle) manier is om de type 3 blok eronder te gooien. Maar besef dan wel dat je mogelijk de sjaak bent als ome agent de bloknummers gaat controleren (nou heb ik dat zelf nog nooit meegemaakt, hooguit dat ze de framenummers controleren, maar je zult er net een treffen die dat wel controleert..).

Voordeel hierbij is dat je wel je type 3 achtervelg kunt behouden. Je moet dan alleen nog "even" een type 1 voorvelg+vork vinden. Dit is dan ook een nadeel van deze manier. Type 1 vorkjes zijn redelijk schaars, kan dus even duren voordat je er een vind (dat geldt ook voor de balhoofdlagers, was voor mij even wat speurwerk destijds om een nieuwe setje te vinden). Type 1 voorvelgjes kun je denk ik makkelijker vinden (deze kun je herkennen aan de smalle velg + balhoofdkogels (als die er nog inzitten) in de velg aan beide kanten.

Voor de rest is het eigenlijk redelijk plug 'n play qua subframe/elektra.
ahhh ja ik snap m wel, ik kan ook nog een type 3 frame met bij behorend leeg carter krijgen miss dat maar doen. is wel blauwe plaat
 
Back
Top