Twinky
Well-Known Member
Ik zit op het moment een beetje te brainstormen over de bekende Airsal 50cc T6 ac cilinder ,
de 1 zegt dat het slechte cilinders zijn en de ander zegt dat het wel leuke snelle cilindertjes zijn.
Na wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat deze cilinders rond de 11 Pk geven met een goede uitlaat en grotere carb,
maar wat zou het doen op deze setup als ik hier de Airsal 50cc T6 op zou zetten?
Cilinder Power1 50cc gietijzer die ik wil vervangen voor de Airsal T6,
12 mm Dellorto icm standaard luchtfilter,
Sito plus kort model onbegrenst,
Naraku racing v2 variateur icm de Naraku highspeed racing pouliehelft ,
Malossi xbelt,
Power1 koppeling icm een Tpr koppelingshuis.
Ik las dat de poorten standaard matig staan maar wel op een veilig niveau dat het niet te snel stuk draait ,
deze wil ik niet bewerken en zo houden aangezien dit een dagelijkse scooter is die niet al te snel hoeft te gaan.
Het gaat me meer om de trekkracht en niet de snelheid, maar in ieder geval meer Pk dan de Power1 50 ac af geeft.
Naar mijn idee lijkt de Airsal T6 50 ac wel een leuk cilindertje op bovenstaande setup,
het zal geen 11 pk worden maar een 6 of 7 pk ,
maar ik twijfel aangezien er weinig ervaringen of builds te vinden zijn met de Airsal T6 50 ac ,
des te meer vind ik wel veel kritiek in goede en slechte zin over die cilinders.
Volgens mij zijn de slechte ervaringen meer van het begin zon 15 jaar geleden en lees ik wel positieve dingen in de nieuwere topics op het internet.
Ik vraag me af wat jullie hier over denken .
de 1 zegt dat het slechte cilinders zijn en de ander zegt dat het wel leuke snelle cilindertjes zijn.
Na wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat deze cilinders rond de 11 Pk geven met een goede uitlaat en grotere carb,
maar wat zou het doen op deze setup als ik hier de Airsal 50cc T6 op zou zetten?
Cilinder Power1 50cc gietijzer die ik wil vervangen voor de Airsal T6,
12 mm Dellorto icm standaard luchtfilter,
Sito plus kort model onbegrenst,
Naraku racing v2 variateur icm de Naraku highspeed racing pouliehelft ,
Malossi xbelt,
Power1 koppeling icm een Tpr koppelingshuis.
Ik las dat de poorten standaard matig staan maar wel op een veilig niveau dat het niet te snel stuk draait ,
deze wil ik niet bewerken en zo houden aangezien dit een dagelijkse scooter is die niet al te snel hoeft te gaan.
Het gaat me meer om de trekkracht en niet de snelheid, maar in ieder geval meer Pk dan de Power1 50 ac af geeft.
Naar mijn idee lijkt de Airsal T6 50 ac wel een leuk cilindertje op bovenstaande setup,
het zal geen 11 pk worden maar een 6 of 7 pk ,
maar ik twijfel aangezien er weinig ervaringen of builds te vinden zijn met de Airsal T6 50 ac ,
des te meer vind ik wel veel kritiek in goede en slechte zin over die cilinders.
Volgens mij zijn de slechte ervaringen meer van het begin zon 15 jaar geleden en lees ik wel positieve dingen in de nieuwere topics op het internet.
Ik vraag me af wat jullie hier over denken .
Last edited: