Turbho RB 50

Pietje_bel

New Member
Hallo
ik heb onlangs men scooter gekocht alleen ik zag pas later dat er aan de kilometer stand er mee geknoeid had ik vroeg me af of der een andere mogelijkheid is om te kunnen achterhalen wat juiste kilometer stand is heb al gekeken bij de RDW maar zag ik alleen de kilometerstand van paar jaar terug is er hier een oplossing voor of zal het een mysterie blijven?
 
Advertisement - register to remove this

ik zag pas later dat er aan de kilometer stand er mee geknoeid had
Waar zag je dit aan dan?
Is ermee geknoeid of zit er een andere kilometerteller op?
Dus reparatie, vervanging, fraude of optische tuning?

Ben bang dat je hier nooit meer achter zult komen.
Zeker weet je, in ieder geval dat de scooter meer heeft gereden dan bij de RDW is aangegeven, hoeveel meer staat in de sterren.

Maar waarom is de echte kilometerstand dan zo belangrijk al je deze brommer toch al gekocht hebt?
Ik kan me voorstellen dat wanneer je een brommer gaat kopen je ook kijkt naar de kilometerstand om een inschatting te maken wat hij nog waard is en een inschatting kunt maken wat zijn technische levensduur nog zou kunnen zijn echter dit is nu te laat.
 
Waar zag je dit aan dan?
Is ermee geknoeid of zit er een andere kilometerteller op?
Dus reparatie, vervanging, fraude of optische tuning?

Ben bang dat je hier nooit meer achter zult komen.
Zeker weet je, in ieder geval dat de scooter meer heeft gereden dan bij de RDW is aangegeven, hoeveel meer staat in de sterren.

Maar waarom is de echte kilometerstand dan zo belangrijk al je deze brommer toch al gekocht hebt?
Ik kan me voorstellen dat wanneer je een brommer gaat kopen je ook kijkt naar de kilometerstand om een inschatting te maken wat hij nog waard is en een inschatting kunt maken wat zijn technische levensduur nog zou kunnen zijn echter dit is nu te laat.
De eerste 2 cijfers zit een deuk in heb al mee rondgereden wilt niet meer teller en de wijzer van de kilometer stand is krom ik wilde alleen weten met hoeveel kilometer ik bepaalde onderdelen mee heb gereden ben die ook tegelijkertijd aan het opknappen en wilde ook gaan kijken of ik die kilometer stand weer kan laten draaien
 
Ook al zou je de originele km-stand weten, dan weet je nog steeds niet hoelang bepaalde onderdelen er al op zitten.
Je kunt hooguit een grote beurt doen, alle vloeistoffen vervangen, klepjes controleren/stellen en alle verslijtdelen controleren en indien nodig vervangen.

Een goede indicatie voor het verslijt van cilinder/zuiger/cilinderkop is een compressietest (laten) doen.

Of je deze kilometerteller/snelheidsmeter nog goed aan de gang krijgt is afhankelijk van wat de vorige eigenaar binnenin beschadigd heeft.
 
heb al gekeken bij de RDW maar zag ik alleen de kilometerstand van paar jaar terug
Op de officiële site van de RDW (zie hier) worden geen tellerstanden bijgehouden van brommers/scooters.
Deze worden alleen bijgehouden van voertuigen die APK-plichtig zijn.
Denk dat je op een zogenaamde RDW-site gekeken hebt.
Deze halen de basisgegevens waarschijnlijk bij de RDW weg en kunnen van alles erbij verzinnen.
Voorbeeld: mijn scooter zou een vervaldatum hebben voor de APK.
De betrouwbaarheid van dit soort sites trek ik dan ook in twijfel.
Zie bijgeleverde foto.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Vrees dat je nooit achter de originele KM-stand komt.
Ben wel benieuwd naar de site waar jij op hebt gekeken...
 

Attachments

  • Kentekencheck scooter.png
    Kentekencheck scooter.png
    69.9 KB · Views: 4
Op de officiële site van de RDW (zie hier) worden geen tellerstanden bijgehouden van brommers/scooters.
Deze worden alleen bijgehouden van voertuigen die APK-plichtig zijn.
Denk dat je op een zogenaamde RDW-site gekeken hebt.
Deze halen de basisgegevens waarschijnlijk bij de RDW weg en kunnen van alles erbij verzinnen.
Voorbeeld: mijn scooter zou een vervaldatum hebben voor de APK.
De betrouwbaarheid van dit soort sites trek ik dan ook in twijfel.
Zie bijgeleverde foto.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Vrees dat je nooit achter de originele KM-stand komt.
Ben wel benieuwd naar de site waar jij op hebt gekeken...
Op de site waar ik had geken was ook van de RDW maar het zou zomaar kunnen zijn dat het na maak site was ofzo iets
 
Heb je ook een windscherm op je scooter ? Mijn benzine meter wijzer is ook verbogen door de zon die in het scherm terug wordt gekaatst.
Dit weet ik zeker want het is bij mij zelf gebeurt. ik heb nu een afdakje boven de meters gemaakt tegen deze weerkaatsing.
Ook zouden je cijfers hierdoor ingedeukt kunnen zijn.
 
Heb je ook een windscherm op je scooter ? Mijn benzine meter wijzer is ook verbogen door de zon die in het scherm terug wordt gekaatst.
Dit weet ik zeker want het is bij mij zelf gebeurt. ik heb nu een afdakje boven de meters gemaakt tegen deze weerkaatsing.
Ook zouden je cijfers hierdoor ingedeukt kunnen zijn.
Ah zo ja ik heb een windscherm der op zitte ja dan zou dat kunnen verklaren
 
Hallo
ik heb onlangs men scooter gekocht alleen ik zag pas later dat er aan de kilometer stand er mee geknoeid had ik vroeg me af of der een andere mogelijkheid is om te kunnen achterhalen wat juiste kilometer stand is heb al gekeken bij de RDW maar zag ik alleen de kilometerstand van paar jaar terug is er hier een oplossing voor of zal het een mysterie blijven?

Nee hier kan je niks mee, aangezien de teller standen niet door de RDW word bijgehouden. Het is dus altijd nog zelf uitkijken wat je koopt.

Het kan ook zijn dat een tijdje de teller kabel al stuk is geweest en later als nog een andere is geplaatst (alleen betwijfel ik dat)

Ik koop nooit een 2ehandse scooter die 8 jaar oud is en maar 4000 km gezien heeft. Of de scooter moet er echt spik splinter nieuw eruit zien.
 
Back
Top