Mooi cilindertje, op wat voor blok zit het?
alleen vraag ik mij wel af hoe lang dit het volhoudt , ik heb deze cilinders wel eens gezien ,heb zelf ook 1 liggen maar dan net iets anders , maar van chroom of nicaseal hoef je niet te spreken , maar aan de andere kant kost zo'n cilindertje niet veel..
is dit een 36mm of 40mm versie?
bedenk wel even dat als je de cilinder veranderd dat het dan de vraag is of de uitlaat ook meewerkt.
Goed punt, vraag mij ook af hoe het thermisch zit met een minibike met de std radiateur. En uitlaat zal standaard idd ook niet heel boeiend zijn, fluitketel ook van plan om een betere pijp te monteren? Opzich ga je er met de tuning sowieso op vooruit maar de uitlaat gaat bepalen of er bijvoorbeeld 20+% of 10% vermogen bij komt...
uhm, , wat ik zou doen is de quad snel verkopen voordat er ongelukken gebeuren , en ik vind quads ook 3x niks..
maar het gaat erom wat jij wilt , en niet wat wij zouden doen..
een compleet ander blok erop zetten geeft bepaalde voordelen ,maar je zou ook kunnen beginnen met een grotere carburateur , 40mm cilinder bijv..
http://www.minibikestunter.nl/detail.aspx?id=1459
andere kop erbij :
http://www.minibikestunter.nl/detail.aspx?id=58948
carb kitje : (voorbeeld)
http://www.minibikestunter.nl/detail.aspx?id=1711
uitlaat zou je kunnen laten maken , ik weet niet wat voor uitlaat je hebt besteld , maar niet alle uitlaten zijn even geweldig , en als je 1 laat maken weet je zeker dat de uitlaat bij je doel en uiteraard cilinder past.
Die bigbore van 39 naar 49 cc heb ik al,dat is die op de afbeeldingen die aluminium cilinder...
Wat doe je eigenlijk met het ding? Rij je er alleen mee op straat of ook op circuit?