U bedoelt denk ik de ass waar je rem kabel aan trek zodat de rem schoen uit zet. Die heb ik helemaal schoon gemaakt en goed ingevet en daarna weer gemonteerd en het overig vet weg gehaald l. Dus die is in orde. Als i dat bedoeltRem arm bij de trommel niet gangbaar?
Nee die heb ik later nog helemaal gereinigdJa dat bedoelde ik idd.
Echt geen vet op de remschoen gekomen?
Heb het wiel en rem schoenen goed in gespoten geld ook voor waar de rem schoen word gemonteerd en daarna goed gereinigd met een doekjeIk verwacht dat daar toch je probleem zit. Als je nog niet gedaan hebt, ruim met remmen reiniger aan de gang. Alleen een doekje er overheen is sowieso niet afdoende
Heb net weer oude rem schoen erin gezet remt iets beter dan de andere maar niet veel.Waarschijnlijk is het vet in de schoen getrokken, wellicht na het warm worden door het remmen. Lastig, misschien zelf warm maken en weer met ontvetter proberen.
Ik weet ook niet hoe erg hij niet remt maar blijft wel een trommel achterrem dus verwacht ook niet een slippend achterwiel bij het remmen.
Post automatically merged:
En zijn het nwe remschoenen? Zoja dan moeten ze ook nog inremmen.
Hij lijkt niet ei vormig te zijn en heb me schuifmaat gemeten is die alles gelijk some 0.15 mm ernaast maar dat kijk mij geen rampRemtrommel kan Eivormig zijn geworden , door bijv te warm geweest , optie is dan een ander achterwiel.
( Heb ik nog staan eventueel ) 1 grijze en 1 zwarte.
Ja dat dacht ik ook heb de kabel helemaal los gehad en goed doorzocht. De kabel leek nog in orde en ging soepel heen en weer. en zit door alle oogjes en gaatjes heen. Ik vind het namelijk ook een apart ietsWat ik raar vindt , is dat als je achter de speling hebt afgesteld , zodat je remschoenen net vrij lopen , en dan de moer nog 1 slag losser .
Dat je de hendel tot aan het stuur kan knijpen , dat hoort zeker niet , lijkt of je remkabel van elastiek is . Laat een ander eens remmen , kijk achter als je het wiel draait wanneer de schoenen aangrijpen , en kijk dan eens hoever je maat de hendel heeft in geknepen . Als je hem dan verder tot het stuur aan kan trekken verdenk ik de kabel.
hier heb ik dus nare ervaringen mee gehad: als je remnok verder dan 45 graden draait tussen de "voeten" van je remschoenen, kan hij klem komen te zitten ertussen. bij m'n Solex gehad, bij m'n Kreidler misschien ook nog wel, opgelost door nieuwe remschoenen met een dikkere stalen "zool" op die voeten waar de remnok tussen draait.Armpje waar de remkabel inhaakt los van het asje draaien en een paar tandjes tegen de klok in verdraaien en dan weer vastdraaien.
Voor je begint wel de remkabel uit het armpje haken.