trommelrem semi-hydraulisch maken?

kabouter farf

Well-Known Member
hallo,

hierbij de vraag of zo'n hydaulisch koppelingssetje voor schakelbrommer/motor ook zou werken als semi-hydraulische achterrem.
de bedoeling is om een remhevel en leiding van nrg of runner op mn zipje 98 te zetten met zon dingetje waar een stukje kabel uitkomt en het stuurkapje pas te maken voor de remhevel.

zijn er mensen die dit al eens geprobeerd hebben? en zou zo'n koppelingssetje genoeg "power" hebben om te remmen zonder dat die kapot klapt of andere problemen geeft?

ik hoor graag de visie van mede scooter knutselaars.
mvg, Stefan

ps. m'n zip is nogal een bijeengeraapt apparaat, zip t1 frame + kappen, t3 teller en stuurkap, zip2k vork + wiel en een 150cc skipper blokje + zip2k achterwiel :)
 
Advertisement - register to remove this

een koppeling is ook gewoon te doseren, net als een rem, ik zie niet waarom dit niet zou kunnen werken. ik vraag me juist af of zo'n kitje met de druk overweg kan. het zou het remmen toch een aardig stuk lichter kunnen maken.
 
sorry van de late reactie, ik zal zeker nog posten of het gelukt is met de rem. maar nu eerst de plofjes eens gaan verhelpen op de zip. zal wel een crappy aarde zijn met de verknipte kabelboom die erop zit..
 
Back
Top