5erveD
Active Member
Beste,
Ik heb al ene tijdje een probleem waar ik helaas niet veel verder mee kom.
Met het gas geven voel ik een behoorlijke trilling van achter komen.
Dit is alleen met gas geven. Half gas of volledig gas maakt niet uit.
Het betreft een Yamaha Aerox met een redelijke setup:
Racing MKII
RHQ pen 12 as
C21
21mm polini.
Mijn eerste idee was dat het de trekveren zijn die niet gelijktijdig aangrijpen.
Zo'n gevoel is het ook want met het spelen van het gas en het moment van aangrijpen kan je de trilling beïnvloeden.
Maar deze zijn allen goed en op de zelfde lengte ingesteld.
Ik heb een Delta clutch van Malossi en een overrange set van Malossi.
In mijn ogen werken deze goed en kan ik hier geen gebreken vinden welke de trilling zouden kunnen veroorzaken.
De lagers van de fixed poulie zijn vervangen voor nieuwe en vertanding is ook nagekeken en goed bevonden.
Dit is een TP deksel met een Malossi 13/43 primair de rest is nog origineel.
Ik heb dit probleem een keer eerder gehad en met een ander koppelingshuis is dit verdwenen.
Er zit dus nu een vrij nieuw koppelingshuis op van TP.
Kan deze al (weer) uit balans zijn ?
Ik weet even niet zo goed waar ik het verder zoeken moet.
De koppeling is waar ik het vermoed maar kan et probleem niet vinden.
Bedenk mij nu net dat ik het wiellager wel kan bekijken.
Had ik nog niet gedaan.
Als mensen een idee hebben waar ik verder nog kan kijken hoor ik het graag.
Zou graag even van ideeën willen wisselen om tot een oplossing te komen.
Ik heb al ene tijdje een probleem waar ik helaas niet veel verder mee kom.
Met het gas geven voel ik een behoorlijke trilling van achter komen.
Dit is alleen met gas geven. Half gas of volledig gas maakt niet uit.
Het betreft een Yamaha Aerox met een redelijke setup:
Racing MKII
RHQ pen 12 as
C21
21mm polini.
Mijn eerste idee was dat het de trekveren zijn die niet gelijktijdig aangrijpen.
Zo'n gevoel is het ook want met het spelen van het gas en het moment van aangrijpen kan je de trilling beïnvloeden.
Maar deze zijn allen goed en op de zelfde lengte ingesteld.
Ik heb een Delta clutch van Malossi en een overrange set van Malossi.
In mijn ogen werken deze goed en kan ik hier geen gebreken vinden welke de trilling zouden kunnen veroorzaken.
De lagers van de fixed poulie zijn vervangen voor nieuwe en vertanding is ook nagekeken en goed bevonden.
Dit is een TP deksel met een Malossi 13/43 primair de rest is nog origineel.
Ik heb dit probleem een keer eerder gehad en met een ander koppelingshuis is dit verdwenen.
Er zit dus nu een vrij nieuw koppelingshuis op van TP.
Kan deze al (weer) uit balans zijn ?
Ik weet even niet zo goed waar ik het verder zoeken moet.
De koppeling is waar ik het vermoed maar kan et probleem niet vinden.
Bedenk mij nu net dat ik het wiellager wel kan bekijken.
Had ik nog niet gedaan.
Als mensen een idee hebben waar ik verder nog kan kijken hoor ik het graag.
Zou graag even van ideeën willen wisselen om tot een oplossing te komen.