This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

trillen bij hoge snelheid

Status
Not open for further replies.

Marvin V

Well-Known Member
heej,

als ik volgas ga rijden trilt mijn carter heel erg, het is net alsof ik volgat over van die ribbeltjes rijd.... zelfs de schoefjes trillen uit de carterkap:S

ook is dat 5 sterrertje in de vario op die voorste schijf ineens 2 mm ofzo uitgesleten.. wat doe ik dan verkeerd:s

setup:

dr70
doppler krukas
hebo vario
std koppeling
17,5 dellorto
std filter
sproeier 84
4.1 gram rolletjes
malossi geele drukveer
hebo blauwe trek veertjes
Yasuni R uitlaat.
 
hoe kan ik zien of die aan vervanging toe is en wat kost een nieuwe vertanding? en hoe kan die ineens verlseten zijn dan? altijd met std cilinder gereden en nu met dr 70
 
heb dit sinds daar straks wel nie zo erg,heb ook gemerkt dat ik spelling heb op mijn achterwiel en op mij as waar mijn koppeling op komt mss langers eens vervangen?
 
marvinaerox said:
heej,


ook is dat 5 sterrertje in de vario op die voorste schijf ineens 2 mm ofzo uitgesleten.. wat doe ik dan verkeerd:s

.

Lijkt mij als dit zo is dat je vario-moer niet helemaal goed vast heeft gezeten waardoor je voorste poulie wat speling heeft. Dit tot gevolg dat het sterretje over deze poulie heen wrijft of lichtelijk op en neer beweegd. Dit was bij mij destijds het geval waardoor ik en vario en poulie en dat sterretje en krukas totaal had verneukt. Alleen dus door dat die moer was los getrilt.

En zoals gezegd kan de vertanding zijn.

Kan je v-snaar zijn die niet meer helemaal 100% is en dat er van die blokjes zijn afgebroken. (niet mee doorrijden dan maat van me had zo een keer ook heel zijn krukas, lagers, primaire vertandings as, halfpoulie en vario totaal kapot gereden. het was net alsof je over een gruwelijke hobbel weg reed. als je naar de achterveer keek zag je hem gewoon 20-30cm inzakken en weer omhoog komen hierdoor)

Maar het kan ook zijn dat je lagers gaar zijn van je krukas, heb ik van de week nog gehad, scooter bibberde een beetje en liep niet meer harder dan 50 (normaal 105 km/h) en mijn scoot klonk alsof er een skate-bord naast me reed over een weg met keien. Krukas draaide niet meer mooi rond maar meer in ovalen. Lagerkooien waren totaal vergruist en in stukken.
 

krukaslagers zijn nog goed
 
Mijn scooter begint ook helemaal te trillen bij hogetoeren..... volgens mij heeft elke scooter dit, af en toe rammelen bij mij de carterbouten er ook uit. gewooon goed vastdraaien, en dat 5puntigedingetje, wss niet goed vastgedraait of scheef gemonteerd....
 
Status
Not open for further replies.