Trekkracht speedfight 2

meadow sweet

Well-Known Member
Hallo,

ik heb even een vraagje. ik heb een speedfight 2 bouwjaar 2005
ik heb daar aan het volgende veranderd. ik heb een metrakit ecologic blue uitlaat er onder geprutst. trekveertjes paars en drukveer rood. varioplaat er uit. en 6 gram rolletjes er in geprutst.

maar mijn vriend. met gianelli full chrome en witte trek en drukveertjes vario er uit en 6 gram rolletjes trekt veel beter op? ( zijn scooter was al opgevoerd toen hij hem kocht en is watergekoeld die van mij lucht)

maar ik het moraal van dit verhaal is dat ik graag even snel als hem wil trekken maar waar doe ik het nu fout? ik heb bijna alles geprobeerd maar kom er niet meer uit... of is mijn zuiger/cilinder kapot en maak ik niet genoeg compressie?

please help mij! alvast bedankt :D

Advertisement - register to remove this

kan ook gewoon aan de uitlaat liggen.

maar natuurliujk ook gewoon aan de afstelling..

een een AC en LC zit iets verschil in..

denk eens na?
de afstelling van je scooter. Alle elementen van je variomatic moeten kloppen wil het goed optrekken.
Dus je moet van alles gaan proberen (nee je hebt nog niet alles geprobeerd) en testen.
Verschillende rollen / drukveren / trekveren en misschien ook wat verschillende maten sproeiers.
wat Melv zegt: 6 gr op peugot is erg licht.. waarschijnlijk maakt hij nou bizar veel toeren zonder meters te maken..

En doet hij dat niet is er iets anders niet in orde, bijvoorbeeld een versleten vario.

Wat voor uitlaat is dat trouwens ? Kan er via google weinig over terug vinden.

jah heb alles al geprobeerd. met 8,5 ( standaard) strekt hij voor geen meter op.

standaard is 9 gram ..

ik zou gewoon een oude type standaard uitlaat nemen of bijv. een Leovinci Navigator oid en dit goed afstellen , DAN trekt het teminste goed op..

een snelle uitlaat op Peugeot is IMO A zinloos en B niks beter ook...

Back