Speedfight 2 trekkracht en onderdelen

Speedfight2lc

New Member
Hallo ik heb een peugeot speedfight 2 lc silversport uit 2008(verticaal). Ik heb zelf al proberen te zoeken maar zonder succes. Ik heb nu bij m'n scooter alleen het vario ringetje eruit gehaald en nu loopt de scooter 75 op de teller. De scooter trek prima, maar nog niet zoals ik het wil. (Alles is voor mijn weten nog helemaal standaard behalve de vario ring eruit) Een vriend van me had een aprilla sr50 en die trok als een beest, maar die had een hele mhr overbrenging. Ik had aan hem gevraagd voor advies hij had gezegd dat ik dan op 'minarelli verticaal' en dan wat ik wilde hebben moest opzoeken, maar ik twijfel of alles dan wel zou passen en wat ik allemaal precies moet halen. Ik zou liever geen 70cc willen. Heeft er iemand nog goed advies of iemand de me kan helpen graag.
 
Advertisement - register to remove this

Misschien dacht je vriend dat je het over de SR Viper had met een minarelli verticaal blok ,
onder je scooter ligt namelijk een Peugeot vertikaal blok.
Die Speedfight ga je niet zo snel krijgen omdat dat blok er niet op gemaakt is .
Voor wat meer trekkracht met standaard cilinder kun je een snelle variateur monteren en een snelle uitlaat en de rest zo laten.
Laat je niks wijs maken door een powerfilter te gebruiken zoals sommigen proberen ( tevergeefs) , en laat de 12 mm standaard carb voor wat het is .

Dit is een leuke variateurset voor je scooter :

Yasuni R
 
Last edited:
Minarelli verticaal en Peugeot verticaal zijn ook niet hetzelfde blok dus daar moet je ook niet naar kijken. Hou het maar bij de Peugeot verticaal onderdelen. Maar verwacht geen wonderen hoor, 75 is niks mis mee maar met bijvoorbeeld een variotje of koppeling ga je niet ineens 95 ofzo. Wil je die 75 nog wat hoger dan kom je al snel bij een andere uitlaat en eventueel een 17.5mm carb. Ver weg blijven bij de powerfilters, wat je matties je ook wijs proberen te maken.....
Yasuni R is voor zover ik weet nog altijd 1 van de beste uitlaten, zelfs als.je ooit nog een 70cc wil kan je die uitlaat perfect gebruiken
 
Minarelli verticaal en Peugeot verticaal zijn ook niet hetzelfde blok dus daar moet je ook niet naar kijken. Hou het maar bij de Peugeot verticaal onderdelen. Maar verwacht geen wonderen hoor, 75 is niks mis mee maar met bijvoorbeeld een variotje of koppeling ga je niet ineens 95 ofzo. Wil je die 75 nog wat hoger dan kom je al snel bij een andere uitlaat en eventueel een 17.5mm carb. Ver weg blijven bij de powerfilters, wat je matties je ook wijs proberen te maken.....
Yasuni R is voor zover ik weet nog altijd 1 van de beste uitlaten, zelfs als.je ooit nog een 70cc wil kan je die uitlaat perfect gebruiken
Heel erg bedankt! Moet ik daar nog iets van andere rolletjes en trekveertjes bij halen of niet?
 
1. Peugeot blok en minarelli H zijn 2 verschillende motor blokken.

Waarbij het peugeot een goede low tot mid heeft, het minarell H standaard meer vermogen heeft dan het peugeot blok op low mid en high.

2. Je hebt geen 70cc nodig of MHR overbrenging om hem beter te laten lopen het is gewoon een kwestie van beter afstellen.
Heel veel mensen denken dat ze lichtere rolletjes nodig hebben op peugeot, maar dan doe je het juist fout.

3. Uit de originele cilinder valt zeker wel wat te halen.. Alleen een 50cc giet cylinder haal je toch wel net wat meer uit. Wegens de snellere poorttiming en soms zit er ook een hoge druk kop bij.

4. Minareli verticaal onderdelen passen niet op je peugeot blok, dus haal dat hele idee maar uit je hoofd.
Oke bedankt, maar heb je dan nog suggesties van wat ik kan halen of niet?
 
Back
Top