This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Trekkracht bij wegrijden

PhotexNL

Member
Hoi allemaal ik zit met een afstel dingetje dat ik er maar niet uit krijg.

Airsal T6 70 cc
Yasuni R
17,5 mm
Malossi multivar 6g rollen
Malossi delta clutch gele drukveer

Het probleem is dat bij wegrijden vanuit stilstand er maar heel weinig power is. Het toeren verloop is perfect, snel naar de 8500 rpm en dan gestaag door naar zijn top op 10000. Gas herpakken vanaf 25 kmh gaat als de brandweer, ook gas hername op hogere snelheden is perfect. Geen dipjes in het toeren verloop.

Nou zou iedereen zeggen dat moeten de trekveertjes zijn.... tenminste dat leek mij de meest voor de hand liggende oorzaak. Dus heb er meerdere geprobeerd, de zwakste begint aan te pakken (gemeten heb digitale toerenteller) bij 4500 rpm de zwaarste bij 6000rpm maar het maakt 0 verschil met optrekken. Behalve dan dat je bij de zware een bult toeren draait voor je begint te rollen maar nog steeds traag vooruit komt tot je de 25 gepasseerd bent. Ik heb ook verschillende koppelingen geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem. Voor de fun ook maar even geprobeerd met lichtere drukveer en rollen maar wegrijden blijft hetzelfde alleen gas hername is aanzienlijk minder op de lichtere drukveer.

Iemand een idee?

Ahum......probleem gevonden.
Na een uurtje op de bank eens logisch nadenken ging er ineens een lampje branden om iets na te meten.
Mijn mina imi blok heeft een 110mm koppeling. Ik heb ook een Malossi 110 mm koppeling besteld. Na even meten bleek niet de juiste geleverd te zijn het is mij in de enthousiasme niet op gevallen dat de geleverde koppeling maar 107mm is......(Ook in al die maanden van sleutelen niet ). Dussssss foutje van mij voor het niet even goed kijken en foutje van de leverancier, die het overigens na maanden van gebruik gewoon netjes heeft opgelost. Voor nu heb ik de originele koppeling weer geplaatst ,helaas heb ik hier geen strakkere trekveren voor maar hij heeft al de neiging van de grond te komen.

In ieder geval kan dit topic dicht