traject mengsel???

speedmachine

2 F@$t 2 FuR!0us!!!
hey,

wie kan me precies vertellen wat het traject van je lucht/benzine mengsel is dus vanaf het moment dat ie aangezogen wordt(na de membraan natuurlijk) totdat ie in de spoelers/cilinder terecht komt. als het mogelijk is kan iemand het dan bv. met plaatjes toelichten of een schets maken.

thnx.
 
Advertisement - register to remove this

Simpel:

lucht wordt aangezogen door luchtfilter aan je carb, gaat door je carb en er wordt benzine toegevoegd, daarna door je membraan, door je carter omhoog naar spoelers en whala, mengsel in cil.

Bij AC @ mina zit je membraan direct op je cil, dan gaat het dus niet door carter...
 
Originally posted by minaracers
Simpel:

lucht wordt aangezogen door luchtfilter aan je carb, gaat door je carb en er wordt benzine toegevoegd, daarna door je membraan, door je carter omhoog naar spoelers en whala, mengsel in cil.

Bij AC @ mina zit je membraan direct op je cil, dan gaat het dus niet door carter...


Als het direct de cil ingaat wat hebben de spoelpoorten dan van nut? :rolleyes: :p
 
Originally posted by Wille
Als het direct de cil ingaat wat hebben de spoelpoorten dan van nut? :rolleyes: :p

Waar zie jij staan dat ik zeg dat het direct in je cil gaat :| ?
Het gaat dus niet door je carter, dat is het verschil dat ik even wou aangeven topicstarter.
 
Originally posted by minaracers
Waar zie jij staan dat ik zeg dat het direct in je cil gaat :| ?
Het gaat dus niet door je carter, dat is het verschil dat ik even wou aangeven topicstarter.


Als je zegt: "dan gaat het dus niet door carter... "


Mengsel komt dus wel in carter en om het je echt duidelijk te maken, volgende animatie tot verduidelijking:

Klik hier
 
bij mina vert, zit het spruitstuk en het membraam achterop de cilinder, en het spruitstuk zit een bochtje in.

bij mina hori zit ie wel op het carter geloof ik.
 
Anders zouden je krukaslagertjes toch absoluut geen smering krijgen, en aangezien die toch ergens in je carter hun werk doen en de olie door de benzine zit............maar daar was je zelf kennelijk ook al achter ;-)
 
Heeft niet iemand nog dat leuke bewegende plaatje van dat motorblokje dan waar je precies ziet hoe alles werkt EN het traject van het mengsel zichtbaar is..
 
Originally posted by SRurbanKID
bij mina vert, zit het spruitstuk en het membraam achterop de cilinder, en het spruitstuk zit een bochtje in.

bij mina hori zit ie wel op het carter geloof ik.

Het zit misshcien wel op je cilinder maar het mengsel wordt via die rare poort onder je boostpoort je carter in gedaan, om vervolgens te wordne verdeeld over de spoelers en zo in je verbrandingskamer uit te komen.
 
Vergeet niet dat een groot deel eerst in de uitlaat terecht komt en dan terug wordt "gezogen" de verbrandingskamer in.
 
Originally posted by hebo-aeroxje
Heeft niet iemand nog dat leuke bewegende plaatje van dat motorblokje dan waar je precies ziet hoe alles werkt EN het traject van het mengsel zichtbaar is..


tweetakt.gif
 
Originally posted by Sjoerd
Het zit misshcien wel op je cilinder maar het mengsel wordt via die rare poort onder je boostpoort je carter in gedaan, om vervolgens te wordne verdeeld over de spoelers en zo in je verbrandingskamer uit te komen.

Mina vert verschilt dus bestwel van andere blokken begrijp ik, het principe is hetzelfde maar, dan heeft het mengsel toch een beetje een ander traject :?
 
neej het principe en het traject zijn hetzelfde...
alleen de constructie is anders :)
Correct me if I`m wrong...
 
Back
Top