Total Loss?

Wouter

H.A.L.V.U.
Ik hoorde laatst ergens dat als een scooter al eens total loss verklaard is, dat als je er dan nog eens een ongeluk of iets mee krijgt dat er dan niets door de verzekering vergoed word?

ik kan namelijk een speedfight 2 krijgen, die total loss is verklaard zodat de eigenaar niet zoveel taxatie kosten hoefde te betalen, terwijl de schade relatief weinig is, kromme voorvork en 3 kapotte kappen.

maar mócht me ooit iets gebeuren en ik krijg niets vergoed gaat het dus niet door.

weet iemand hier iets van?

MVG,
Wouter
 
Advertisement - register to remove this

volgens mij is dat onzin. omdat het woord total-los gewoon betekent dat de reparatie kosten hoger zijn als de waarde van de scooter. dus het is aan jou om hem te repareren of te verkopen of wat dan ook. het gaat er dan alleen om dat je bij je volgende ongeluk wat meer moeite hebt met dezelfde kapotte onderdelen te laten vergoeden. omdat het kan zijn dat de informatie over deze scooter bekend is gemaakt bij alle taxatie-bedrijven en dat je ook dus echt moet aantonen dat jij die onderdelen na het 1e ongeluk hebt (laten) vervangen...

hoop dat je hier wat aan hebt. Nick.
 
Nick@Zip said:
dat je ook dus echt moet aantonen dat jij die onderdelen na het 1e ongeluk hebt (laten) vervangen...

hoop dat je hier wat aan hebt. Nick.

thx, zeker handig, hoe moet je dat dan aantonen? bonnetjes ofzo?
 
Moet inprencipe kunnen mits het frame recht is enzo. Als die totallos is verklaart kan je hem alsnog meenemen en opknappen alleen is dit het meestal(volgens hun) niet waard. Een dealer kan er bv ook voor kiezen hem op te kopen van de verzekering als die gene ervoor kiest om uitbetaald te worden.
 
is pure onzin, een scooter die voor de verzekering totall loss is is gewoon niks anders als dat de reparatie duurder is als de dagwaarde.
als de prijs van die sf2 goed is, en de schade valt goed te reparen kun je hem rustig kopen hoor.

heb toevallig op me werk nu een opknapper staan die is nu ook voor de 2e x total loss (voor de verzekering dan) maar die ga ik gewoon weer klaar maken.

de verzekering gaat dat echt niet bijhouden hoor, mischien dat dat ooit nog wel komt straks met het kenteken omdat het dan makkenlijker controleerbaar is, maar dat weet ik niet..
 
Lijkt mij gewoon simpel, Als hij total loss is verklaart door een taxateur. Dan laat je hem toch opnieuw taxeren dan heb je zwart op wit dat hij 100% in orde is dus is verzekering gewoon verplicht bij een volgend ongeluk jou schade dan te vergoeden lijkt mij.

Correct me if i'm wrong :rolleyes:
 
crazybond700 said:
kan je hem alsnog meenemen en opknappen alleen is dit het meestal(volgens hun) niet waard.

omdat zij ook de uren die de monteur enzo erbij maakt, administratiekosten van de dealer enz. enz. dat is dus hier niet het geval want ik wi de onderdelen er zelf op gaan zetten. dus hoeft het niet zo te zijn dat de kosten hoger zijn dan de dagwaarde..

iedereen bedankt voor de reacties :)
 
Ook al kies je ervoor om zelf de onderdelen te monteren, dan krijg je toch nog de uren betaald die de dealer denkt te moeten maken om alles te repareren. Het boeit de verzekering helemaal niks wie hem maakt of dat hij uberhaupt gemaakt wordt.

Als jij hem niet laat maken en je krijgt weer een ongeluk, dan is het aan de dealer om te kijken wat al kapot was en wat niet.

Vriend van me kreeg bijvoorbeeld een paar kappen niet vergoed omdat de dealer zei te kunnen aantonen dat het al oudere beschadigingen waren.
 
je heb misschien op marktplaats voor 50 euro en nieuwe voorvork......
Alleen volgens mij istie niet totelos..... kep laast een scoot weg gedaan.... kymco alle kappen kapot en motorich in orde behalve de voorvork ook.... was 4 cm naar binnen geschoven (kapot dus) maar hij werd niet totalos verklaard (helaas anders hak een nieuwe kenne kopen ;) )
 
Back
Top